رئیس سازمان غذا و دارو در تبریز:

امکان آلوده شدن شیرهای خشک وجود ندارد/ بازی بچه‌گانه ماجرای قرص در کیک‌ها

1398/09/29 - 13:08 - کد خبر: 9869 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان غذا و دارو از نظارت کامل این سازمان بر نحوه توزیع شیر‌های خشک، دارو و برخی از مکمل‌ها خبر داد و گفت: امکان آلوده شدن شیرهای خشک وجود ندارد.

به گزارش نصر، محمدرضا شانه ساز  امروز در نشست روسای دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی ، معاونان غذا و دارو و مدیران منطقه ۲ آمایشی کشور اظهار داشت: به تازگی شایعه‌ای مبنی بر آلودگی شیرهای خشک شنیده می‌شود که باید در پاسخ بگوییم، آلودگی شیرهای خشک اصلا ممکن نیست.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای دولت الکترونیک گفت: آلودگی شیرهای خشک دست ساخته بوده و چنین امکانی وجود ندارد؛ چرا که این محصولات زیر نظر مسئول فنی و افراد دارای صلاحیت و سیستم معتبر پخش می‌شود.
شانه‌ساز افزود: با اجرایی و اجباری شدن تمام و کمال نظام ردگیری و رهیابی و نهادینه شدن آن در سیستم توزیع محصولات تولیدی، شاهد مواردی مانند مورد کیک‌ها نخواهیم بود که البته باید شرکتها وعوامل توزیع دخیل در این موارد پیگیری شوند.
رئیس سازمان غذا و دارو  بیان کرد: با توجه به جا  نیفتادن سیستم و نظام ردگیری و رهیابی برای شناسایی متخلفان مجبور به استفاده از سیستم سنتی اطلاعاتی و انتظامی هستیم.
وی یادآورشد: اگر تمام تولید کنندگان از این سیستم استفاده کنند تخلفی صورت نخواهد گرفت ، ماجرای کیک‌هایی که قرص داخل آنها تعبیه شده بود تبدیل به بازی بچه گانه شده‌اند و تعدادی از این فرصت، سوء استفاده می‌کنند.
رئیس سازمان غذا و دارو  با بیان اینکه سیستم توزیع باید از حالت سنتی خارج شود، بیان کرد: سیستم TTAC (نظام ردگیری و رهیابی سازمان غذا و دارو) مانند قطار در حرکتی است که نباید آن را متوقف کرد، بلکه باید ایرادهایش را برطرف کرد.
شانه ساز افزود: این سیستم یکی از کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در دنیا است و با مدیرانی که در راستای اجرای دولت الکترونیک از این سیستم استفاده نمی‌کنند، برخورد جدی خواهیم داشت.
رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: هرچند مقاومت‌هایی در بخش تولید و توزیع وجود دارد‌، اما اغلب تولیدکنندگان با ما همکاری می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: باور بسیاری از افراد بر این است که سلامت محصولات بر عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بوده و وزارت بهداشت همواره در معرض اتهام است، اما این باور درستی نبوده و سلامت هر محصول با تولید کننده ، توزیع وپخش کننده آن است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه حوزه غذا و دارو شوخی بردار نیست، گفت: حتی یک لحظه هم نمی‌توانیم از دشمن غافل شویم، ساختار نظارتی ما در حوزه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی باید بیشتر شود.
شانه ساز افزود : هیچ اغماضی در مورد کسی که سلامت مردم را نشانه گرفته است، روا نیست. برخوردها و توالی نمونه برداری و پایش‌ها در شرکت‌ها باید مداوم انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی از  سیاست‌های وزارت خزانه داری آمریکا، بیان کرد: آمریکا به تازگی در اقدامی وقیحانه و غیر انسانی خواسته است که شرکت‌های همکاری کننده با ایران تراکنش‌های مالی‌شان را در اختیار وزارت خزانه داری آمریکا قرار دهند و هیچ دلیلی برای این اقدام نداشته و روز به روز فشار را بر این شرکت‌ها بیشتر می‌کنند.
انتهای پیام/
امکان آلوده شدن شیرهای خشک وجود ندارد/ بازی بچه‌گانه ماجرای قرص در کیک‌ها خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار