مصرف ۱۳.۵ درصدی انسولین قلمی در آذربایجان شرقی

1398/09/29 - 12:38 - کد خبر: 9866 نسخه چاپی

نصر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حدود ۱۳.۵ درصد انسولین قلمی در استان ما مصرف شده و اما توزیع آن براساس نرم انجام می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از فارس،  محبوب نعمتی امروز  در نشست روسای دانشگاههای علوم پزشکی، معاونان غذا و دارو و مدیران منطقه دو آمایشی کشور که با حضور رییس،سازمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار کرد: سهمیه‌های دارویی که برای قطب ما در نظر گرفته می‌شود، گاهی پایین بوده و با توجه به ارائه خدمات به مراجعان استان‌های همجوار، لازم است در تامین دارو کمکان کنید تا جوابگوی تامین داروی بیمارانمان باشیم.
وی افزود: با توجه به علائم بیماری‌هایی مانند دیابت در استان و نتایج کمپین کنترل فشار خون که به تازگی برپا شد، نشان می‌دهد بسیاری از هم استانی‌های ما مبتلا به پرفشاری خون هم هستند که این نیز نشان دهنده لزوم توجه به تامین دارو و پیشگیری از عوارض ناشی از آن است.
نعمتی در ادامه با بیان اینکه شمال‌غرب کشور از نظر موقعیت جغرافیایی قابلیت خاصی دارد، اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، ارومیه، اردبیل، سراب، مراغه، خلخال و خوی دانشگاه‌ها‌ی منطقه دو آمایش کشوری بوده و با توجه به مرزی بودن این شهرستان‌ها و همسایه بودن با چهار کشور مختلف، علاوه بر ایجاد فرصتی برای صادرات غذا و دارو، ممکن است گاها با  قاچاق هم مواجه شویم.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیروهای متخصص و توانمندی در حوزه غذا و دارو تربیت کرده است و حداقل ۲۰ گروه آموزش صنایع غذایی فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: شهرستان‌های منطقه دو، هشت میلیون جمعیت و ۲۰ گمرک فعال دارند که کار واردات و صادرات را انجام می‌دهند.
نعمتی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی آذربایجان شرقی در حوزه غذا و دارو بیان کرد: چندین هزار واحد غذا و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی در این استان فعالیت دارند و منطقه ما از نظر تولید محصولات کشاورزی و دامی درکشور جایگاه ویژه‌ای دارد.
نعمتی میزان عسل تولیدی در آذربایجان شرقی را ۱۳ هزار تن عنوان کرد و گفت: استان ما از نظر تعداد کندو مقام اول و از نظر میزان تولید عسل، رتبه دوم را در کشور دارد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: نشست قطب منطقه دو کشوری هر ساله برگزار و مشکلات و نقطه نظرها ارائه شده و تفاهم نامه‌ای بین روسای دانشگاه‌ها و سازمان غذا و دارو انعقاد می‌شود.
انتهای پیام/
مصرف ۱۳.۵ درصدی انسولین قلمی در آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار