استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

اتصال بزرگراه تبریز ـ اهر به جمهوری آذربایجان

1398/09/29 - 12:34 - کد خبر: 9865 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اتصال بزرگراه تبریز ـ اهر به جمهوری آذربایجان و اتصال نهایی آزادراه تبریز ـ بازرگان به ترکیه از جمله مسائلی است که باید در افزایش توجه به استفاده حداکثری از ظرفیت ترانزیتی استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی امروز در همایش گرامیداشت روز حمل‌ و نقل، راهداران و رانندگان، با قدردانی از دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ و نقل در استان، اظهار داشت: راهداران و رانندگان همواره زندگی خود را برای آسایش اقشار مختلف مردم به خطر می‌اندازند و ما قدردان تلاش‌ها و زحمات دلسوزانه آنان هستیم.
وی با اشاره به سختی‌های فعالیت شاغلان در صنعت حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، افزود: فعالان این حوزه علاوه بر اینکه همواره در معرض خطر قرار دارند، مسوولیت امانت‌داری از جان و مال انسان‌ها را نیز متحمل می‌شوند.
 پورمحمدی نسبت صنعت حمل و نقل به نیازهای جامعه را همانند نسبت خون به بدن انسان دانست و گفت: تمامی فعالیت‌های مهم جامعه به صنعت حمل و نقل وابسته است و بدون توجه به توسعه این صنعت نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه در حوزه‌های دیگر را داشت.
استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از نفت و گاز و ظرفیت‌های مناسب گردشگری به‌عنوان دو عنصر مهم و مزیت‌زا در کشور نام برد و تصریح کرد: کشور ما از لحاظ دارا بودن منابع عظیم نفت، گاز و بهره‌مندی از اماکن مختلف گردشگری و فرهنگی، جزو رتبه‌های برتر دنیاست ولی متاسفانه در کنار این موضوع به استفاده از موقعیت ترانزیتی جمهوری اسلامی و به‌خصوص آذربایجان‌شرقی آن چنان که باید و شاید توجه نشده است.
پورمحمدی بیان کرد: با توجه ویژه به استفاده از ظرفیت ترانزیتی استان باید مراودات اقتصادی خود را با کشورهای همسایه افزایش داده و این استان را بار دیگر به دروازه ورود آسیا به اروپا تبدیل کنیم.
وی به آخرین وضعیت برخی از آزادراه و سایر راه‌های مواصلاتی استان نیز اشاره کرد و گفت: اتصال بزرگراه تبریز- اهر به جمهوری آذربایجان و اتصال نهایی آزاد راه تبریز- بازرگان به ترکیه از جمله مسائلی است که باید در افزایش توجه به استفاده حداکثری از ظرفیت ترانزیتی استان مورد توجه قرار گیرد که در صورت تحقق این مهم، شاهد اشتغال‌زایی بسیار زیاد در منطقه و رونق صنعت حمل و نقل خواهیم بود.
استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصادی کشورهای اوراسیا نیز اتفاق بسیار مبارکی است که استقرار دبیرخانه این اتحادیه در تبریز می‌تواند تحول عظیمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و رونق صنعت حمل و نقل در بین کشورهای عضو ایفا کند.
وی، بر ضرورت بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت معادن استان نیز تأکید کرد و افزود: همچنان که حساب‌های بانکی معادن استان همچون مس‌سونگون به استان منتقل شده است، باید تمام معادن فعال در استان نیز از توان شرکت‌های خدماتی این استان در حوزه حمل و نقل و سایر بخش‌ها استفاده کنند. معنایی ندارد که نیازهای معادن ما توسط شرکت های خارج از استان تامین شود.
در این مراسم از راهداران و رانندگان برتر استان با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی قدردانی شد.
انتهای پیام/
اتصال بزرگراه تبریز ـ اهر به جمهوری آذربایجان خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار