سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

هیچ مانعی جهت آغاز عملیات اجرایی شهرک جوانان تبریز وجود ندارد

1402/06/01 - 14:26 - کد خبر: 98638 نسخه چاپی

نصر:  سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرداری تبریز هیچ مشکل و مانعی جهت آغاز عملیات اجرایی شهرک جوانان ندارد، گفت: راه و شهرسازی همواره پیشگام در طرح‌های حمایتی در جهت منافع عمومی است.

به گزارش نصر، جعفر حسن زاده در این خصوص اظهار کرد: شهرک جوانان به مساحت ۱۳۲ هکتار پس از کسر هراز مربوطه قابلیت بارگذاری ۹۱ هکتار واحد مسکونی را دارد که از این مقدار ۱۰ هکتار در دی ماه سال ۱۳۹۹ به شهرداری تبریز برای اسکان مناطق حاشیه شهر به صورت کلید به کلید واگذار شده است که به تناسب ساماندهی و آزادسازی بافت فرسوده پر، حاشیه نشینی و در صورت عمل به تعهدات و اسکان مجدد ساکنین مابقی مساحت نیز تحویل داده می‌شود.
وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان با هدف جابجایی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی پرخطر پهنه شمالی تبریز انجام امورات این اراضی را در دستور کار خود قرار داده و الحاق اراضی به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی ایران رسیده است.
وی ادامه داد: کل محدوده شهرک جوانان نقشه برداری شده و کلیات طرح تفصیلی آن نیز در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب کمیسیون ماده پنج استان رسیده است و علی رغم گذشت بیش از سه سال از تاریخ واگذاری زمین شهرک‌ جوانان، شهرداری تبریز همواره به بهانه‌های مختلف از شروع عملیات اجرایی احداث مسکن و عمل به تعهدات سر باز زده است.
وی ادامه داد: همچنین در شهرک ارم در محدوده اسد گولی، قطعه زمین به مساحت ۹ هزار و ۵۵ متر مربع طی صورت جلسه مورخه سال ۹۸ به شهرداری تبریز واگذار شده است تا در این اراضی نسبت به احداث آپارتمان اقدام و بعد از جابجایی ساکنین بافت حاشیه شهر به آپارتمان‌های احداث شده در اراضی آزاد شده نیز مجدداً اقدام و احداث باقیمانده بلوک کند.
وی بیان کرد: دو بلوک از پنج بلوک آپارتمانی شامل ۳۲ واحد مسکونی در حال حاضر به اتمام رسیده است که این پروژه هم از اهداف اولیه خود فاصله زیادی گرفته و حذف مراجعات مکرر اهالی منطقه عنوان می‌شود و شهرداری منطقه صرفاً به تملک اعیانی‌های موجود بدون تامین سرپناه در همان محل می‌کند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان، وی افزود: هیچ مانع و مشکلی برای شهرداری تبریز جهت آغاز و اجرای عملیات اجرایی در این مناطق وجود ندارد و شهرداری برای نشان دادن حسن نیت خود جهت عملیاتی کردن تعهدات در ساماندهی حاشیه نشینی، زمین‌های تحویلی را تعیین تکلیف کند.
انتهای پیام/
هیچ مانعی جهت آغاز عملیات اجرایی شهرک جوانان تبریز وجود ندارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار