خاندوزی در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد:

آخرین وضعیت آزادسازی منابع مالی ایران در خارج از کشور

1402/06/01 - 12:41 - کد خبر: 98624 نسخه چاپی

نصر: وزیر اقتصاد گفت: با توجه به پیشرفت خیلی خوب مذاکرات وزارت خارجه و بانک مرکزی کشورمان با کشورهای عراق و ترکیه در رابطه با ارزهای مسدود شده، به نتایج خوبی در این رابطه رسیده‌ایم.

به گزارش نصر، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد صبح امروز چهارشنبه (اول شهریور ۱۴۰۲) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: همه بانک‌های کشور به غیر از بانک سپه از زیان دهی خارج شدند. بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه تعاون و سپه زیان‌دهی داشتند. آن قدر زیان‌دهی این چهار بانک زیاد بود که سود تمامی بانک‌های دولت را صرف خود کرده بود و ما در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۵۰۰ میلیارد تومان زیان برای ۱۳ بانک دولتی شناسایی کرده بودیم.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: طبق آخرین اطلاعات جمع‌بندی شده در مجامع دولتی، از ۵۰۰ میلیارد تومان زیان مجموعه بانک‌ها به ۷۰ هزار میلیارد تومان سود بانک‌های دولتی رسیدیم.
خاندوزی همچنین در تشریح آخرین وضعیت آزادسازی منابع مالی کشورمان در خارج از کشور، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت خیلی خوب مذاکرات تیم دیپلماسی وزارت خارجه و بانک مرکزی کشورمان با کشورهای عراق و ترکیه در رابطه با ارزهای مسدود شده، به نتایج خوبی در این رابطه رسیده ایم.
انتهای پیام/
آخرین وضعیت آزادسازی منابع مالی ایران در خارج از کشور خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار