معاونت هماهنگی پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور؛

ساختمان‌های ناایمن در کلانشهرها شناسایی می‌شوند

1402/06/01 - 11:22 - کد خبر: 98614 نسخه چاپی

نصر: معاونت هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شناسایی ساختمان‌های ناایمن تهران انجام شده است، گفت: طبق دستورالعمل وزارت کشور، در سایر کلانشهرها نیز این نوع ساختمان‌ها شناسایی می‌شوند.

به گزارش نصر، «رسول حسام» روز چهارشنبه در گفت و گویی در حاشیه همایش مدیران کل مدیریت بحران کشور در تبریز، اظهار کرد: ساختمان های ناایمن سه نوع هستند که نوع اول و دوم آن با برخی اقدامات از جمله استحکام سازی، ایمن می شوند اما نوع سوم به غیر از تخریب راه دیگری ندارد و در صورت تشخیص از سوی کارشناسان، حتما باید تخریب شود.
وی ادامه داد: دولت نگرانی جامعه از بابت ساختمان های ناایمن را درک و به این موضوع ورود کرده است و وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی این کار تعیین شده و مدیریت بحران به عنوان پشتیبان در کنار این وزارت است.
وی به زلزله خوی و تخریب برخی واحدهای مسکونی در این شهر و روستاهای آن اشاره کرد و گفت: در این زلزله، ساختمان هایی که از حداقل استانداردها برخوردار بودند آسیبی ندیدند از این رو باید با فرهنگ سازی در روستاها و شهرها، مردم را به سمت مقاوم سازی و استفاده از مصالح استاندارد سوق دهیم.
حسام گفت: البته دولت نیز با ایجاد مشوق های انگیزشی از جمله دادن وام های کم بهره و حتی بلاعوض، می تواند در این راستا اقدامات شایانی انجام دهد تا در مواقع بحرانی، تلفات و خسارات به حداقل ممکن کاهش یابد.
وی با بیان اینکه مدیریت بحران ایران به اذعان بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی، در حوزه پاسخ به بحران، توانمندی های زیادی دارد، افزود: متاسفانه در حوزه پیشگیری چنین نبوده و ضعف های زیادی داریم.
وی تاکید کرد: باید تاب آوری جامعه در مخاطرات را بالا ببریم و تغییر رفتار بدهیم و از اقدامات هیجانی در مواقع بحرانی خودداری کنیم.
همایش فصلی دو روزه مدیران کل مدیریت بحران کشور به میزبانی تبریز از دیروز - سه شنبه - در این شهر آغاز شده و مدیران کل استان ها در این همایش تبادل نظر کرده و تجربیات و اقدامات حوزه خود را ارایه می دهند.
انتهای پیام/ 
ساختمان‌های ناایمن در کلانشهرها شناسایی می‌شوند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار