مدیرعامل سازمان فضای سبز مطرح کرد:

بهره برداری از سورتمه ائل باغی تا دو ماه دیگر/ افزایش سرانه فضای سبز تبریز با توسعه 600 هکتاری

1402/05/31 - 15:19 - کد خبر: 98574 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: این مجموعه در سال ۹۰ احداث و پس از آن بنا به دلایلی فعالیت آن متوقف شده بود که در تلاش هستیم با تعمیر و استانداردسازی آن با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، تا پایان شهریور آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش نصر، کمبود سرانه فضای سبز در کلانشهر تبریز از دغدغه‌های مدیران شهری و شهروندان این شهر بوده و برای رفع این دغدغه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای از سوی شهرداری و به ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز برای توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز این شهر انجام و عملیات اجرایی آن شروع شده است.
کلانشهر تبریز دارای ۲۸۵ پارک و بوستان محلی و ۲ هزار و ۲هزار و ۹۰۰ هکتار فضای سبز است که ۳۰۰ هتکار از فضای سبز این شهر به چمن کاری اختصاص دارد.
سرانه کمی فضای سبز تبریز شامل تمامی فضاهای سبز در اختیار شهرداری حدود ۱۶ مترمربع است در حالی که بر اساس استاندارد باید ۲۵ مترمربع باشد.
سرانه کیفی فضای سبز تبریز شامل پارک ها نیز حدود ۴.۷ مترمربع است که در شرایط استاندارد این سرانه حدود ۱۵ مترمربع است.
 

صبح دیروز دوشنبه 30 مرداد در جریان بازدید اصحاب رسانه از فضای سبز تبریز، "سیامک آسیایی" مدیرعامل سازمان سیما منظر در جمع خبرنگاران گفت: پروژه تملک باغات ضلع شمالی مجموعه تاریخی و گردشگری ائل‌گلی به مساحت پنج هکتار و اعتبار ۹ میلیارد تومان در دست اجرا بوده و نزدیک به چهار هکتار آن انجام شده است.


دو ماه تا بهره برداری از سورتمه ائل باغی
آسیایی با اشاره به بهره‌برداری مجدد از مجموعه سورتمه‌سواری ائل باغی خاطرنشان کرد: این مجموعه در سال ۹۰ احداث و پس از آن بنا به دلایلی فعالیت آن متوقف شده بود که در تلاش هستیم با تعمیر و استانداردسازی آن با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، تا پایان شهریور آماده بهره‌برداری شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز مجموعه تفرجگاهی آرپادره‌سی را متشکل از دو سایت ۶۷ و ۳۹۶ هکتاری معرفی و اعلام کرد: ۵۷ هکتار از سایت اول مجموعه تفرجگاهی آرپادره‌سی کاشت شده است و در سایت دوم به مساحت ۳۹۶ هکتار، ۶۰ هکتار کاشت انجام یافته است.
 

وی یادآور شد: برنامه شهرداری تبریز  توسعه ۱۵۰ هکتاری فضای سبز در سایت دوم آرپادره‌سی است که مجهز به وسایل بازی کودکان خواهد بود.

توسعه 40 هکتاری حاشیه اتوبان شهید باکری
وی با اشاره به توسعه ۴۰ هکتاری فضای سبز در حاشیه‌ اتوبان شهید مهدی باکری نیز گفت: چاله‌کنی حاشیه های اتوبان شهید باکری در دو باند رفت و برگشت انجام یافته و با مساعد بودن شرایط آب و هوایی کاشت انجام خواهد گرفت.
این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجرا است که ۲۰ هزار اصله نهال در آن کاشت و با تکمیل  آن ۴۰ هکتار به مساحت فضای سبز شهر افزوده می‌شود.

کمر بند سبز کسایی تا پایان امسال تکمیل می شود
وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی بدنه‌سازی اتوبان شهید کسایی خاطرنشان کرد: بدنه‌سازی اتوبان شهید کسایی با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در امتداد این پروژه، قرارداد دیگری نیز به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای ترانشه سازی اتوبان کسایی منعقد شده است
گزارش نصر می افزاید؛ انتظار می رود مدیران شهری جهت تحقق سرانه مورد نیاز و ارتقای کیفیت فضای سبز تلاش مضاعف تری داشته باشند.
انتهای پیام/
بهره برداری از سورتمه ائل باغی تا دو ماه دیگر/ افزایش سرانه فضای سبز تبریز با توسعه 600 هکتاری محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار