استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

توجه جدی به مناطق حاشیه نشین در مدیریت بحران/ همراهی رسانه ها لازمه مدیریت موفق بحران است

1402/05/31 - 15:40 - کد خبر: 98570 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: مطلب مهم دیگر همراه کردن رسانه ها است، اگر رسانه های جمعی در کنار شما نباشند دچار مشکل خواهید شد، رسانه هم می‌تواند نقطه قوت و هم ضعف ها را آشکار کند، امروز برای حوادث و مقابله با بحران ها نیاز است که خبرنگاران همراه ما باشند.

به گزارش نصر، همایش مدیران کل مدیریت بحران کشور صبح امروز سه شنبه 31 مرداد در سالن همایش استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
"زین العابدین رضوی خرم" صبح امروز در همایش مدیران کل مدیریت بحران کشور گفت: ما امروز یک ماموریت داریم و آن موضوع مدیریت بحران و پاسخ به بحران است، ما مسئولین همین قدر که در حوزه مسولیت مان می‌دانیم باید به همان اندازه و بیشتر اهل عمل باشیم، از تجربیات و اندوخته های علمی که از دیگران به ما رسیده است استفاده کنیم. 
وی در ادامه افزود: بحران محل امتحان پس دادن است، مقابله با بحران ما مسئولین را در بوته آزمایش قرار می دهد.
خرم افزود: دنیا با استفاده از همه وقایع امروز به جایی رسیده است که در آن واحد همزمان و همراه بحران ها برای نجات انسان ها همزاد با آن بحران ورود پیدا می کند.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: اولین و مهمترین عامل مدیریت بحران، عبارت است از پیشگیری؛ برای جلوگیری از حوادث و آثاری که توجه جامعه شده است.
آموزش و تمرین و هماهنگی و همراه سازی لازمه آماده سازی است، مقابله مبتنی بر برنامه ها و طرح ها، چگونگی مقابله خیلی مهم است.
وی ضمن اظهار خرسندی گفت: ما یک جامعه ای هستیم، مردمی داریم عاطفی و احساسی که در واقع و اتفاقات خیلی داوطلب هستند و این بسیار با ارزش است که در سایر جوامع کمتر وجود دارد. 
 

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم از این روحیه بخوبی استفاده کنیم باید برنامه ریزی خوب و جامعی داشته باشیم. 
عابدین خرم گفت: بازسازی و بازتوانی یا برگرداندن شرایط به وضعیت عادی از چهارمین مرحله های قانون تشکیل مدیریت بحران است. 
وی خطاب به "محمد باقر هنرور" مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: بعد از زلزله ارسباران تا امروز که زلزله خوی را پشت سر گذاشتیم آیا چند نفر از دانشجویان را فرستادیم تا نتایج و تحقیقات لازم را از نقاط زلزله خیز احصا کنند؟ بعید می‌دانم که چنین کاری کرده باشیم. 
وی ادامه داد: مدیران برای بهتر شدن وضعیت به بخش های مختلف در حوزه مدیریت بحران نمره بدهند، اگر می‌خواهیم از ظرفیت سازمان ها استفاده کنیم همواره باید تمرین و همراستایی داشته باشند.
خرم ضمن اظهار امیدواری از مانور برپایی چادر ها گفت: در روز های گذشته در کمتر از نیم ساعت هزار چادر برپا شد به همراه امکانات برق، آب و.. که این مانور مطلوب است.
وی با بیان اینکه اهمیت رسانه و خبرنگاران در مواقع بحران ضروری و الزام است، گفت: مطلب مهم دیگر همراه کردن رسانه ها است، اگر رسانه های جمعی در کنار شما نباشند دچار مشکل خواهید شد، رسانه هم می‌تواند نقطه قوت و هم ضعف ها را آشکار کند، امروز برای حوادث و مقابله با بحران ها نیاز است که خبرنگاران همراه ما باشند.
استاندار اذربایجان شرقی اضافه کرد: نکته دیگر در کلانشهر ها، یکی دیگر از نقاط آسیب پذیر مسئله مناطق ناکارآمد یا حاشیه نشین یا آسیب پذیری در حد بالا است که اولین جمعیتی می‌توانند باشند که همه مسائل ما را در بحران تحت تاثیر خود قرار داده باشند.
 

وی تصریح کرد: اگر خدای نکرده زلزله ای مشابه ترکیه در کلانشهرهای ما اتفاق بیفتد تلفات زیادی خواهیم داشت.
خرم خاطرنشان کرد: این مناطق حاشیه نشین جز مناطقی است که باید امروز به سراغ آن ها برویم.
استاندار در ادامه گفت: یک امکان و ظرفیت دیگری نیز در کشور ما وجود دارد که آن هم وجود نیرو های مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج است که توان داشته و منظم هستند.
وی اضافه کرد: یکی از بهترین و آماده ترین نیرویی که می‌تواند در کنار دستگاه‌های ما باشند، نیروهای مسلح ما است.
انتهای پیام/
توجه جدی به مناطق حاشیه نشین در مدیریت بحران/ همراهی رسانه ها لازمه مدیریت موفق بحران است محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار