مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

بزرگترین کاروان تجهیزات آموزشی در آذربایجان شرقی تحویل مدارس شد

1402/05/31 - 13:59 - کد خبر: 98566 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین کاروان تجهیزات آموزشی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان با ۱۵۶ کامیون به مناسبت فرارسیدن هفته دولت به مدارس دولتی محروم و کم برخوردار استان ارسال شد.

به گزارش نصر، “فرهاد فرهودی” در حاشیه رژه کاروان تجهیزات آموزشی ارسالی به نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان و‌همچنبن در نشست خبری یا اصحاب رسانه اظهار کرد: اقلام موجود در این کاروان با سیاست معلم محور و دانش آموز محور تهیه شده بود.
وی با اشاره به اینکه برای احداث این مدارس بالغ بر ۳۵۵ میلیارد تومان هزینه‌ شده است، اذعان کرد: از این میزان هزینه، ۱۰۵ میلیارد تومان توسط خیرین و ۲۵۰ میلیارد تومان توسط اعتبارات دولتی تامین شده تا با احداث این مدارس دانش آموزان از فضای سالم و ایمن آموزشی برخوردار باشند.
وی افزود: باید مدارس دولتی همانند دانشگاه‌های دولتی توانمند باشند؛ در آموزش عالی، بهترین دانشگاه‌ها با بهترین امکانات، دانشگاه‌های دولتی هستند و تمام سیاست کوتاه مدت وزارت آموزش و پرورش توانمند سازی مدارس دولتی است.
وی ابراز کرد: ۳۱۹ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۶ مدرسه، کانکسی مستقل و با ظرفیت بالای ۱۰ نفر است. همچنین  ۹۱ مدرسه سنگی در استان وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آنها به استحکام سازی نیاز دارد.
فرهودی ادامه داد: سیاست وزارت آموزش و پرورش در فاز نخست برچیدن مدارس کانکسی است و طرح شهید پناهی که یک طرح حذف و ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی مستقل بالای ۱۰ نفر و چهار ساله است که در سال اول توانسته‌ایم به تمام اهداف این طرح دسترسی پیدا کنیم.
مدیرکل نوسازی ‌‌مدارس استان تصریح کرد: طی یکسال اخیر سرویس بهداشتی‌های ۱۱۶ مدرسه استان بازسازی شده و سرانه‌ی بهداشتی آموزشی استان بهبود یافته است؛ امیدواریم با این اقدامات به میانگین بالای کشوری برسیم.
وی با اشاره به اینکه طی یکسال اخیر در ۳۳۵ مدرسه، ۲۱۰هزار متر مربع تعمیرات ایزوگام صورت گرفته، گفت: برای محوطه ۱۳۲ مدرسه نیز ۲۵۰هزار متر مربع آسفالت ریزی انجام شده تا دانش‌آموزان در فضای شاداب تحصیل کنند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ادامه داد: برخی روستاها جمعیت گریز هستند و و وجود مدارس کانکسی با جمعیت پایین در این روستاها به نفع منافع اقتصادی ملی نیست.
وی گفت: آموزش و پرورش نهاد بزرگی است و وزرات آموزش و پرورش در هیچ کشوری حتی در کشورهای پیشرفته به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند. از این رو لازم است تا تمام دستگاه‌های دولتی و فرهنگی یار و یاور وزرات و آموزش و پرورش باشند.
فرهودی تصریح کرد: توجه به هنرستان‌ها از دیدگاه اداره نوسازی مدارس به این‌دلیل که نیروهای فنی آماده به کار را تحویل جامعه داده و  و برای حل مشکل اشتغال کمک شایانی می‌کند، بسیار حائز اهمیت است ند. لذا حدود ۳۵میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان تخصیص پیدا کرده‌است.
وی از کمبود ۱۴مدرسه در شهر جدید سهند خبر داد و گفت: شهر جدید سهند یک شهر جمعیت پذیری است و اداره نوسازی استان با وجود تمام چالش‌ها طی تفاهم نامه‌ای با استانداری آذربایجان‌شرقی انعقاد بر این شد که چهار مدرسه‌ی ۴۸ کلاسه طی سه سال آینده در شهر جدید سهند تأسیس شود.
فرهودی با بیان اینکه در دور اول سفر ریاست جمهوری ۴۵۰میلیار تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین تخصیص پیدا کرده بود، بیان کرد: از این مقدار ۱۰۰میلیارد تومان اداره نوسازی استان با مشارکت خیرین جذب کرده، ۵۰میلیارد تومان از اعتبارات استانی تخصیص پیدا کرده و ما بقی آن نیز اعتبارات ملی بود که جذب شده و برای تکمیل پروژه‌ها هزینه شد. در دور دوم سفر ریاست جمهوری نیز ۱۶۰۰میلیارد تومان برای بازسازی و احداث فضای آموزشی استان مصوب شده‌ که با تخصیص این اعتبارات انقلاب بزرگی در آموزش استان و رفع محرومیت مناطق اتفاق خواهد افتاد.
 وی افزود: در مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری ۳۰میلیارد تومان برای بازسازی سرویس‌های بهداشتی استان اختصاص پیدا کرده بود که با توجه به مشکلات سرانه بهداشتی استان این اعتبار به ۵۰میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی اظهار کرد: از هشت هزار و ۵۰۰ مدرسه استان ۲۰ درصد آن غیرمستحکم است ‌و مابقی این مدارس دارای استحکام کافی برای ارائه خدمات آموزشی هستند.
وی ادامه داد: سیستم گرمایشی۱۷۰ کلاس درس استان غیر استاندارد است و اگر زیرساخت‌های لازم مانند سوخت تامین شود برای استاندار سازی ما بقی نیز پای کار هستیم.
فرهودی به مرمت و بازسازی دبیرستان ماندگار فردوسی تبریز نیز اشاره کرد و افزود: این مدرسه جزو یکی از آثار ملی ایران است به همین دلیل بودجه‌ای برای مرمت و بازسازی این مدرسه در نظر گرفته شده تا با حفظ هویت بازسازی و تعمیر شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با بیان اینکه مهرماه ماه آشنایی بیشتر با خدا و انس ستاره ها و ماه هم‌نیمکتی های دیروز و امروز است، اظهار کرد: ایثارگران و جهادگران اداره کل نوسازی توسعه و‌تجهیز کشور از‌ماه ها قبل خود را برای هرچه شکوهمند برگزار کردن ۱ مهر ۱۴۰۲ آماده کرده و با همکاری و همدلی اداره کل آموزش و پرورش استان، نیازهای مختلف آموزشی در مناطق استان را احساس و امروز با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و‌۱۵۶ کامیون که بزرگ‌ترین کاروان تجهیزات آموزشی کشور است که در استان آذربایجان شرقی برای تکوین فضاهای آموزشی در حال ارسال است. 
وی گفت: علی رغم‌وجود تمام‌ چالش های اقتصاد موجود که نشات گرفته از تحریمات ظالمانه بدخواهان این خاک است، اگر بدخواهان این مرز و‌بوم، مدارس این‌کشور‌را هدف گرفته، و هدفشان گرفتن حق تعلیم و توسعه کشور است، بدانند که دولت جمهوری اسلامی ایران عظم خود را برای خدمت به ملت ایران جزم کرده است.
انتهای پیام/
بزرگترین کاروان تجهیزات آموزشی در آذربایجان شرقی تحویل مدارس شد سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار