خبر/

سفر دو روزه معاون وزیر اقتصاد به اردبیل

1398/09/28 - 15:55 - کد خبر: 9848 نسخه چاپی

نصر: معاون امور اقتصادی و دارایی وزیر اقتصاد در سفر به استان اردبیل ضمن حضور در جلسات مختلف شورای مدیران استانی ادارات تابعه این وزارتخانه در استان، از طرح‌های ویژه اقتصادی شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد بازدید کرد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، معاون امور اقتصادی و دارایی وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی در سفر به استان اردبیل، ضمن حضور در جلسات مختلف شورای مدیران استانی ادارات تابعه این وزارتخانه در استان و جلسات ویژه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، از طرح‌های ویژه اقتصادی شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد بازدید کرد.
  سید علی‌محمد موسوی در جلسه  شورای مدیران استانی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان اظهار کرد: استان اردبیل به جهت داشتن ۳۷۵ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان و از طریق آن دسترسی به کشورهای حوزه قفقاز و  به‌ علت قابلیت ویژه در حوزه گردشگری می‌تواند در جذب توریست داخلی و خارجی از استان‌های موفق کشور باشد.
وی همچنین  وظیفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در تأمین درآمدهای کشور در کنار فروش نفت را مهم و اساسی دانست و بیان کرد: با کاهش درآمدهای نفتی وظیفه این وزارت در حوزه‌های مالیاتی و گمرکی خطیرتر شده است.
موسوی به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه گسترش فرهنگ مالیات که  تحقق آن منجر به توسعه پایدار کشور و به تبع آن استان‌ها خواهد شد تاکید کرد.
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان نیز برای توسعه صنعتی و گردشگری و حمایت از جایگاه استان اردبیل در کمیسیون‌های اقتصادی قول مساعد داد.
موسوی تصریح کرد: کمتر استانی با ظرفیت‌های طبیعی و با اقلیم چهار فصل در دنیا یافت می‌شود که خوشبختانه استان اردبیل این ظرفیت مهم را دارد و باید از این موهبت بزرگ الهی در جهت رشد و توسعه همه جانبه استان نهایت بهره را برد.
 معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد مقاومتی در منطقه مغان به معنای واقعی آن در حال تحقق است و پیگیر ایجاد شهرک صنعتی ایران و جمهوری آذربایجان، در دیدار با مقامات آذری در روزهای آتی خواهیم بود. 
موسوی تشریح کرد: روابط ما با کشور دوست و همسایه آذربایجان بسیار جدی بوده و اراده سیاسی مقامات دو کشور مبتنی بر توسعه و گسترش روابط است، به‌طوری که روابط به‌ خوبی گسترده و عمیق خواهد شد.
 
بنا به این گزارش، در این سفر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از ناحیه صنعتی، شهرک گلخانه‌ای هزار و500 هکتاری، طرح‌های در دست اجرای کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس‌آباد بازدید و با سرمایه‌گذاران خارجی تبعه روسیه و جمهوری آذربایجان در اردبیل مذاکره کرد.
انتهای پیام/
سفر دو روزه معاون وزیر اقتصاد به اردبیل خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار