رییس هیات بوکس آذربایجان‌غربی خبر داد؛

برتری بوکسورهای آذربایجان‌غربی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی

1398/09/28 - 15:38 - کد خبر: 9845 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات بوکس آذربایجان‌غربی گفت: «حسین دانشور» و «محمد عزیزی»، دو بوکسور ملی‌پوش استان در اوزان ۸۱ و ۹۱ کیلوگرم در رقابت‌های درون اردویی انتخابی تیم ملی بزرگسالان به برتری رسیدند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مرتضی نظری امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: این دو بوکسور جوان و آینده‌دار طی یک سال اخیر حضور مستمری در اردوهای آمادگی تیم ملی داشته‌اند و از آمادگی خوبی برخوردارند.
وی بیان کرد: دومین اردوی تیم ملی بوکس پس از رقابت‌های قهرمانی کشور که از دو هفته قبل در کمپ تیم ملی مجموعه ورزشی انقلاب تهران آغاز شده بود، با برگزاری ۱۲ مسابقه درون اردویی به کار خود پایان داد و قرار است دور جدید تمرینات تیم ملی از روز چهارم دی‌ماه پیگیری شود.
وی گفت: این دو بوکسور جوان با به نمایش گذاشتن توانایی خود در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که سه هفته گذشته به میزبانی ارومیه برگزار شد، مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفتند و بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
نظری ادامه داد: تیم ملی بوکس ایران، بهمن ماه امسال در مسابقات گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا که به میزبانی شهر ووهان چین برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت و از هم‌اکنون در حال برگزاری اردوهای آماده‌سازی خود است.
«حسین دانشور» از ملی‌پوشان جوان شهرستان نقده است که فروردین ماه امسال به مسابقات قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیا - تایلند اعزام شد.
«محمد عزیزی» نیز متولد سال ۱۳۷۵ شهرستان بوکان است و مدال برنز تورنمنت بین‌المللی جام جمهوریت قزاقستان، پنج دوره قهرمانی و دو دوره نایب قهرمانی لیگ ایران، دو طلای قهرمانی بزرگسالان کشور و مدال برنز جوانان و طلای امیدهای ایران را در کارنامه دارد.
آذرماه امسال مسابقات بوکس قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ۱۸۰ ورزشکار از ۳۰ استان کشور در سالن غدیر ارومیه برگزار شد و تیم آذربایجان‌غربی با کسب یک مدال طلا و سه برنز در جایگاه چهارم قرار گرفت.
بوکس از جمله رشته‌های ورزشی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که از قدمتی بیش از ۵۰ سال برخوردار است و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در استان داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته‌است.
طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ شمسی موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.
در دهه ۹۰ شمسی نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی‌زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن‌پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.
بیش از یک‌هزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/
برتری بوکسورهای آذربایجان‌غربی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار