مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛

صادرات از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

1402/05/29 - 14:02 - کد خبر: 98445 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که بر اساس قانون، صادرات از مالیات بر ارزش افزوده معاف است، گفت: مالیات بر ارزش افزوده صادرات، بعد از انجام صادرات باید به واحدهای تولیدی برگردد ولی به دلیل زمانبر بودن روند بازگشت مشکلاتی برای فعالان اقتصادی به وجود می آید.

به گزارش نصر، محمدجعفر عظمائی در گفتگو با خبرنگاران افزود: به منظور بازگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرات مقرر شده است در کمیته ای متشکل از نمایندگانی از استانداری، امور مالیاتی، اداره کل صمت و انجمن‌های تخصصی مربوطه راهکارهای تخصصی بررسی شود.
وی با بیان این که شورای گفتگوی اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است، گفت: با توجه به ترکیب اعضا و نهادهای بخش خصوصی و دولتی همچنین مصوبات قانونی که در این جلسه انجام می شود تمام اعضا و دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای این موارد هستند و تا حصول نتیجه این موارد از سوی مقامات ارشد استان پیگیری می شود.
عظمائی با اشاره به موضوع اخذ مالیات از واحدهای اقتصادی فعال در استان تاکید کرد: تمام واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی استان خود را موظف و مکلف به رعایت قانون در زمینه پرداخت مالیات می دانند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین در خصوص راهکارهای تامین آب پایدار برای مصارف صنعتی افزود: برخی از فعالان اقتصادی دغدغه‌هایی در زمینه تامین آب مورد نیاز در بخش صنعت دارند که این مسائل به صورت علمی‌تر بررسی و در قالب کمیته تخصصی پیگیری می شود.
انتهای پیام/
صادرات از مالیات بر ارزش افزوده معاف است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار