مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت اعلام کرد:

برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه تراکتور

1402/05/29 - 11:22 - کد خبر: 98422 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت از برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه تراکتور در سال جاری خبر داد و گفت: ظرفیت تولید تراکتور از ۲۲ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ به ۳۲ هزار دستگاه در سال گذشته رسیده و امسال طبق برنامه‌ریزی‌ها ۴۰ هزار دستگاه تراکتور تولیدی توسط تراکتورسازان کشور وارد بازار می‌شود.

به گزارش نصر، ابوذر جمشیدوند در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: واردات تراکتور با توجه به انواع پارامترها از جمله ظرفیت، توان، کیفیت و قیمت تولیدات داخلی نسبت به رقبای خارجی، اصلا معقول و جایز نیست و ممنوعیت آن مسجل است و ما هم پیگیر هستیم تا اگر وارداتی در این بخش وجود دارد و جدا از نیاز کشور انجام می‌شود از آن ممانعت کنیم.
وی با اشاره به اینکه این سیاست همه کشورهای پیشرو در عرصه تولید است که نسبت به بازار و وارداتشان حساس باشند، اظهار کرد: ما هم بر این اصل واقف و پایبند هستیم که اگر احیانا تصمیم بر واردات باشد باید با نظام تعرفه‌ای جدی وارد این بخش شویم و نگاه بر این است که ما اگر امکان تولید داخلی داریم باید تعرفه‌های معقول و منطقی در نظر بگیریم تا اگر وارداتی هم صورت می‌گیرد همراه با تعرفه مناسب انجام شود.
جمشیدوند، تولید را خط مقدم دانست و اضافه کرد: در سطح کشور مجموعه‌هایی همچون تراکتورسازی وجود دارند که فضای تولید را در جنگ اقتصادی سرپا نگه داشته‌اند، چرا که تولید خط مقدم ماست و باید به جد به تولید بپردازیم و اگر بخواهیم از مسائل کنونی کشور عبور کنیم هیچ راهی غیر از فرآیند تولید قابل اعتماد نیست.
وی ادامه داد: باید زنجیره ارزش و تولید را تقویت کنیم که اینها ممکن نمی‌شود مگر با همت کارگران، مهندسین و دست اندرکاران این حوزه و باید از تلاش این عزیزان نیز تقدیر کنیم که ستون‌های تولید را همانند پرچمی برافراشته، بر دوش می‌کشند.
وی گریزی هم به ظرفیت‌های کشور در عرصه تولید در مواد اولیه زد و یادآور شد: ظرفیت‌های کشور در این حوزه بسیار بالاست و حداقل در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی به برکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و دولتی ظرفیت خوبی در کشور ایجاد شده که باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها به حد نصاب برسد تا شاهد اتفاقات خوب برای کشور باشیم.
انتهای پیام/
 برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه تراکتور خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار