معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز؛

ساخت یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای حاشیه نشینان تبریز آغاز شد

1402/05/28 - 20:38 - کد خبر: 98393 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: عملیات اجرایی شهرک جوانان و ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در این شهرک آغاز شد.

به گزارش ایرنا، « سامان احمدزاده » روز شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث این واحدها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احداث این واحدها از تکالیف بودجه‌ای شهرداری تبریز در سال جاری است، افزود: فازهای مطالعاتی این پروژه و اخذ مجوزهای لازم از اداره کل راه و شهرسازی سخت و زمانبر بود که با اتمام این مراحل، عملیات خاکبرداری این پروژه شروع شد.
وی اظهار کرد: پروژه مسکونی شهرک جوانان در راستای سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه مسکن ارزان و ایمن و ساماندهی بافت‌های پرخطر و حاشیه‌نشین شهر تبریز از سوی شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته اجرا می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: تلاش می شود با بهره‌مندی از توان تخصصی مجموعه شهرداری تبریز و شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان و مطابق زمان بندی انجام شده، در سریعترین زمان نسبت به تکمیل و تحویل این پروژه اقدام شود.
احمدزاده، با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در ارایه زیرساخت‌های شهری ادامه داد: اجرای پروژه ملی شهرک جوانان نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان در ارایه زیرساخت‌های شهری و تاسیسات آب، برق و گاز است.
وی یادآور شد: شهرداری تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌نشین شهر، چندین پروژه مهم تحت عنوان قرارگاه مسکن در نقاط مختلف شهر از جمله پروژه صدرای اندیشه، بازآفرینی اسدگلی و چندین پروژه یکصد واحدی دیگر اجرا می کند.
محدوده شهرک جوانان تبریز که از آن به عنوان بزرگترین طرح ساماندهی حاشیه نشینان یاد می شود ۱۳۲ هکتار است که بعد از کسر حرایم مربوط به گسل شمال تبریز، رودخانه های کومورچایی و آجی چای، اتوبان تبریز - نوردوز و دکل های فشار قوی، وسعت بارگذاری آن به حدود ۶۱ هکتار می رسد.
سه هزار و ۵۰۰ خانوار در دامنه کوه عینالی تبریز ساکن هستند که قرار است به این شهرک انتقال یابند.
کلان شهر دو  میلیون نفری تبریز دارای دو هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.
انتهای پیام/
ساخت یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای حاشیه نشینان تبریز آغاز شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   محمود بجانی   9 ماه پیش  

سلام . ضمن آرزوی موفقیت روزافزون شما برای تقویت هرچه بیشتر خود و غنی کردن خبر ها و گزارش ها لطفا علاوه بر سخنان مسول مربوطه در ابتدا و انتهای مطلب گزارشی راجع به موضوع مورد بحث که شامل عکس و اطلاعات دقیق باشد قرار دهید. هر موضوعی که باشد هم به آگاهی خواننده کمک می کند و هم کار خبرنویس یا خبرنگار یا گزارشگر غنا پیدا میکند . اطلاعات و سخنان یک مقام یا حتی کارشناس باید در قلب گزارش باشد نه در ابتدا و انتها و انگار که خواننده و معطل فرمایش این مقام یا کارشناس است ولی محتوا سازی خبرنگار به شدت مورد نیاز و مطلوب خواننده است. امیدوارم هرچه زودتر قطب خبر استان و کشور و در آینده مرجع جهانی خبر باشید که به هیچوجهدور از دسترس نیست.
پژوهشیار