امام جمعه تبریز:

پیشرفت‌های صنایع دفاعی نماد خودباوری است

1402/05/28 - 20:10 - کد خبر: 98391 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: پیشرفت‌ها و توسعه چشم گیر صنایع دفاعی نماد خودباوری و مظهر فعالیت‌های جهادی است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل هاشم» روز شنبه در دیدار مدیران شرکت های تابعه وزارت دفاع در استان، پیشرفت های سال های اخیر در این حوزه را شگرف و خیره کننده دانست و افزود: متخصصان عرصه صنعت دفاعی با پرچمداری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرایط بسیار سخت تهدید و تحریم به دستاوردهای بزرگی دست یافته اند که جای شکرگزاری دارد.
وی این پیشرفت ها را نشان دهنده شکوه، خودکفایی، خودباوری و فعالیت های جهادی دانست. ️
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: صنعت دفاعی کشور با توکل به خدا و با اتکا به ایمان، اراده و دانش نخبگان و اندیشمندان جوان داخلی توانسته است در عرصه های مختلف نظامی به دستاوردهای بسیار بزرگ و منحصر به فردی دست یابد که چشم جهانیان را خیره ساخته و هر اندیشه تجاوزگرانه ای را کور کرده است. ️
وی با بیان اینکه صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های راهبردی مختلف از جمله دریایی، هوایی و امنیتی به سطح قابل توجهی از توانمندی در تولید سخت افزارهای مختلف و قابل رقابت با تجهیزات به روز دنیا دست یافته است، گفت: در حال حاضر انحصار در این زمینه ها شکسته و وابستگی کشور به این صنایع راهبردی قطع شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به یکی از مدعیان اصلی عرصه صنایع دفاعی و نظامی تبدیل شده است. ️
وی گفت: صنعت دفاعی در تمام کشورها به دلیل برخورداری از پیشرفته ترین فناوری ها و برجسته ترین متخصصان و تجهیزات و همچنین ارزش راهبردی به عنوان صنعتی بنیادین محسوب می شود که به عنوان نمادی از قدرت ملی در معادلات جهانی بسیار تأثیرگذار است.
انتهای پیام/
پیشرفت‌های صنایع دفاعی نماد خودباوری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار