مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی تشریح کرد؛

جزییات آتش‌سوزی در جنگل‌های قره داغ/ خسارت به ۳۰ هکتار مرتع مشجر و ۱۰ هکتار اراضی جنگلی در خداآفرین

1402/05/28 - 18:14 - کد خبر: 98376 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی جزییات آتش‌سوزی در اراضی مشجر و جنگلی در خداآفرین را تشریح کرد.

به گزارش نصر، سیروس داودی در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از تلاش ایثارگرانه جنگلبانان، محیط بانان و دیگر نیروهای مردمی در تلاش برای اطفای حریق جنگل‌های ارسباران، افزود: آتش‌سوزی مراتع مشجر و اراضی جنگلی روستای چای کندی شهرستان خداآفرین ساعت 11 روز دوشنبه ۲۳ مرداد به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش و به محض اطلاع همکاران منابع طبیعی شهرستان خداآفرین به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از پایش و گزارش وضعیت با توجه به گستردگی سطحی آتش سوزی تعداد 40 نفر از یگان واکنش سریع اداره کل منابع طبیعی متشکل از همکاران ستاد اداره کل منابع طبیعی به اتفاق بنده به محل آتش سوزی اعزام شدند.

داودی گفت: در روز اول تعداد 4 نفر از همکاران منابع طبیعی و 4 نفر از همکاران حفاظت محیط زیست شهرستان خداآفرین اقدام به انجام عملیات اطفا حریق نمودند. علی رغم اینکه در غروب روز دوشنبه آتش فروکش کرده بود، اما با توجه به تجربه آتش سوزی های گذشته از ساعت 4 صبح روز سه شنبه ۲۴ مرداد ماه تعداد 30 نفر از همکاران ستاد اداره کل به محل آتش سوزی اعزام شدند و با توجه به مسافت زیاد، صعب العبوری و وزش باد متاسفانه علی رغم تلاش همکاران و اطفا آتش سوزی در چندین مرحله، مجددا آتش در منطقه شعله‌ور شد.

وی اظهار کرد: در بعد از ظهر روز سه شنبه تعداد 15 نفر از همکاران توسط بالگرد به محل آتش سوزی هلی برن شدند و تا نصف شب تمام تلاش خود را برای اطفای حریق بکار گرفتند. در ادامه عملیات اطفا حریق روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه تعداد 15 نفر از همکاران منابع طبیعی که شب هم در محل آتش سوزی سپری کرده بودند به اتفاق 15 نفر دیگر از همکاران منابع طبیعی و 8 نفر از همکاران محیط زیست که توسط بالگرد به محل آتش سوزی به هلی برن شدند، اقدام به اجرای عملیات اطفا حریق و لکه گیری کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه با تلاش ایثارگرانه جمیع همکاران در ساعت 17 به طور کامل آتش سوزی اطفا گردید.

داودی اظهار کرد: لازم به ذکر است در این آتش سوزی حدود 30 هکتار مرتع مشجر و 10 هکتار اراضی جنگلی عمدتاً بصورت سطحی مورد حریق قرار گرفتند. در این آتش سوزی به استثنای چند پایه ارس خسارت چندانی به سایر درختچه موجود وارد نگردید و صرفاً پوشش علفی و مرتعی مورد خسارت قرار گرفت.




 



 
انتهای پیام
جزییات آتش‌سوزی در جنگل‌های قره داغ/ خسارت به ۳۰ هکتار مرتع مشجر و ۱۰ هکتار اراضی جنگلی در خداآفرین نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار