خبر/

ثبت فناوری نوین فوتبالی توسط آنالیزور تبریزی

1402/05/27 - 19:47 - کد خبر: 98353 نسخه چاپی

نصر: کارشناس و آنالیزور رسمی فیفا گفت: قابلیت برنامه این است که به صورت زنده تحلیل هایی در اختیار مربیان و کادر فنی قرار داده می شود و مربیان و کادرفنی می توانند بصورت زنده جزئیات بازی را در اختیار داشته باشند.

به گزارش نصر، محمودحاجی استاد نورانی، کارشناس و آنالیزور رسمی فیفا روز جمعع در نشست با اصحاب رسانه در خصوص ثبت برنامه اختصاصی تحلیل و آنالیز با هوش مصنوعی گفت: باتوجه به مسائل بین المللی برای ایران ثبت چنین برنامه هایی بسیار سخت بود اما با تلاش های فراوان توانستیم ثبت کنیم و عنوان سومی فیفا را هم بدست آوردیم.
وی افزود: قابلیت برنامه این است که به صورت زنده تحلیل هایی در اختیار مربیان و کادر فنی قرار داده می شود و مربیان و کادرفنی می توانند بصورت زنده جزئیات بازی را در اختیار داشته باشند.
نورانی در خصوص هزینه ها اظهار داشت: بیش از ۶ میلیارد تومان برای گرفتن سرتیفیکیت های معتبر فیفا و ثبت برنامه هاق خود انجام دادم.
آنالیزور فوتبال در مورد پیشنهاد استفاده از این فناوری اظهار داشت: به وزارت ورزش در خصوص راه اندازی سیستم VR پیشنهاداتی دادیم که مورد قبول واقع نشد. پیشنهادات زیادی از کشورها و شهرهای مختلف داشتم ولی به شهر تعصب دارم و در  تبریز علاقه مندم فعالیت کنم. وی در پایان گفت: متاسفانه مربیان علاقه خاصی به سیستم جدید ندارند و به آنالیزور های قدیمی متکی هستند.
در ادامه علیرضا خدایی مشاور و همچنین عضو تیم فنی این گروه خاطرنشان کرد: این برنامه دو شاخصه مهم دارد که یکی دوربین حرارتی است که می توان حالات روانی بازیکنان را در حین بازی رصد کنیم و در تمرینات بدنسازی بهترین برنامه را نسبت به شرایطش ارائه داد. دوم دوربین های واید است که می تواند تصاویر یکپارچه و جامع را در اختیارمان قرار دهد.
وی افزود: با هوش مصنوعی می توانیم کل بازی را رصد و تمام بازیکنان را تحلیل کنیم واطلاعات مفیدی در اختیار تیم ها قرار دهیم. 
انتهای پیام/
ثبت فناوری نوین فوتبالی توسط آنالیزور تبریزی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار