در جریان برگزاری سی و نهمین قرار خدمت شهرداری تبریز مطرح شد:

ضرورت توسعه سرانه فضای سبز در بافت مرکزی شهر تبریز/ پروژه سرمایه گذاری آیسان، سایکو و میارمیار تعیین تکلیف می شوند

1402/05/26 - 22:13 - کد خبر: 98323 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز بر ضرورت توسعه سرانه فضای سبز در بافت مرکزی شهر و تعیین تکلیف پروژه سرمایه گذاری آیسان، سایکو و میارمیار تاکید کرد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در جریان برگزاری سی و نهمین قرار خدمت در شهرداری منطقه ۸ با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در بافت مرکزی شهر، گفت: مطالعات لازم برای احصا و تملک زمین جهت احداث پارک محله ای در سطح حوزه انجام گیرد.
وی همچنین تاکید کرد: شهرداری منطقه ۸ تبریز برای سال آینده، تملک حداقل ۵ هکتار زمین جهت احداث پارک را در اولویت‌های اجرایی خود قرار دهد.
شهردار تبریز همچنین با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در ۱۵ آبان سال جاری، گفت: املاک رهاشده در سطح منطقه باید به صورت دقیق شناسایی و احصا شود و طی مذاکراتی با مالکین، بسته‌های مشارکتی برای این اراضی تعریف شود.
وی با بیان اینکه پروژه های سرمایه گذاری آیسان، سایکو و میارمیار باید تکلیف شان مشخص شود، تصریح کرد: با بررسی دقیق و احصای نظر کارشناسان امر می‌توان برای بافت تملک شده چوخورلار، یک بسته سرمایه‌گذاری ویژه تعریف شود به طوری که بسته های پیشنهادی متعدد سرمایه گذاری مربوط به املاک شهرداری تا زمان همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز آماده می شود.
هوشیار تصریح کرد: این منطقه از تبریز به لحاظ وجود اماکن تاریخی فرهنگی، غنای زیادی دارد و باید از تمامی ظرفیت های فرهنگی به نحو احسن استفاده شود.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد مدیران فرهنگی شهرداری بسترسازی استفاده حداکثری شهروندان از اماکن فرهنگی را فراهم کنند، خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط ویژه این منطقه در حوزه فرهنگی، ضرورت احصای دقیق مسائل فرهنگی و تدوین پیوست‌های فرهنگی، برای پروژه‌های عمرانی در این منطقه بیشتر از دیگر مناطق دهگانه احساس می شود بر همین اساس باید از ظرفیت نخبگان سطح منطقه در موضوعات آموزشی و مدیریت شهر استفاده شود.
شهردار تبریز با بیان اینکه در حوزه عمرانی اقدامات مطلوبی انجام یافته و باید اجرای برنامه های متنوع فرهنگی جزو اولویت منطقه ۸ قرار گیرد، تصریح کرد: در راستای عمل به رسالت اجتماعی و فرهنگی برنامه مدونی برای برگزاری روز بزرگداشت استاد شهریار آماده خواهیم کرد.
وی با یادآوری اینکه سرانه ورزشی این منطقه نسبت به مناطق دیگر کمتر است، افزود: زمین های با کاربری ورزشی سطح منطقه در طرح تفصیلی احصا شده است و مدیران منطقه باید نسبت به تملک این اراضی در  سال آینده اقدام و در این خصوص بسته پیشنهادی خود را برای تدوین بودجه سال آینده ارائه دهند.
یعقوب هوشیار با اشاره به نوسازی هزار تاکسی در سال قبل به کمک تسهیلات کم بهره شهرداری تبریز، گفت: نظارت شهرداری بر ناوگان تاکسیرانی باید مستمر و پیوسته باشد چرا که روزانه یک میلیون سفر توسط این ناوگان انجام می گیرد از طرفی رانندگان تاکسی نیز باید به بهترین نحو ممکن به شهروندان خدمات ارائه کنند.
انتهای پیام/
ضرورت توسعه سرانه فضای سبز در بافت مرکزی شهر تبریز/ پروژه سرمایه گذاری آیسان، سایکو و میارمیار تعیین تکلیف می شوند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار