مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار در تبریز برگزار می‌شود

1398/09/28 - 13:31 - کد خبر: 9827 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار بهمن امسال در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد محمدپور روز پنج‌شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این جشنواره موسیقی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بهمن با حمایت این اداره کل در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار می شود، افزود: این جشنواره در سه بخش گروهی، تکخوانی و تکنوازی به صورت رقابتی برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد زمینه برای ابراز وجود جوانان علاقمند هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان اعلام کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در این جشنواره شرط سنی شرکت کنندگان حداکثر ۴۰ سال تمام است، گفت: آثار ارسالی از شهرستان های آذربایجان شرقی پذیرش می شود و گروه های شرکت کننده تنها با آلات موسیقی شامل قوپوز، دهل، سرنا، قاوال، ناقارا، قوشا ناقارا و بالابان مجاز به ارائه اثر خود هستند.
محمدپور، ادامه داد: شرکت کنندگان در هر سه بخش تا پایان وقت اداری ۲۰ دی امسال و در روزهای زوج هفته مهلت دارند اثر خود را به صورت لوح فشرده تصویری (CD/DVD) با کیفیت مناسب به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، چایکنار، ابتدای سربالایی ولیعصر، مجتمع فرهنگی سینمایی ۲۲ بهمن تبریز، دفتر انجمن فرهنگی و هنری عاشیقلار آذربایجان شرقی ارسال کنند.
وی یادآوری کرد: راه یافتگان به مرحله مسابقه آثار خود را در اجرای عمومی ارائه کرده و هیات داوران از مجموع آثار هر بخش، سه اثر را به عنوان منتخبان معرفی و نتایج بازبینی را نیز ۳۰ دی اعلام خواهد شد.
محمدپور، افزود: نشانی الکترونیکی جشنواره موسیقی عاشیقلار آذربایجان شرقی اینجا بوده و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر در خصوص جشنواره می توانند به تارنمای اینجا مراجعه و یا با شماره ۳۳۲۸۶۹۸۴ تماس بگیرند.
سومین جشنواره موسیقی عاشیقلار به مناسبت یادبود زنده یاد عاشیق رسول قربانی در اردیبهشت سال ۹۶ در تبریز برگزار شد.

انتهای  پیام/
چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار در تبریز برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار