هنربر؛

ساخت و سازهای غیرمجاز در تبریز تهدید جدی امدادرسانی است

1402/05/25 - 16:16 - کد خبر: 98260 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در کلانشهر تبریز تهدید جدی و چالش برانگیز در امدادرسانی حوادث مختلف است.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، بر ضرورت شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی به خصوص در کلانشهر تبریز تاکید و اضافه کرد: در صورت بی توجهی سازمان ها و نهادهای مسئول در این زمینه، امدادرسانی در حوادثی مثل زلزله، سیل و سایر موارد مشابه به سختی انجام شده و شاید غیرممکن باشد.
وی اظهار کرد: این ساخت و سازها نه تنها در زمان بروز حوادث طبیعی در معرض شدیدترین خطرات قرار دارند، بلکه امکان امدادرسانی به آسیب دیدگان را هم با مشکل مواجه می‌کند و این موضوع به یقین در افزایش آمار مرگ و میرها هم تاثیر خواهد داشت.
هنربر حادثه خیز بودن برخی مناطق استان را هم یادآور شد و ادامه داد: در صورت بروز حوادث طبیعی، امکان اسکان اضطراری ۲۰۰ هزار نفر در شهرها و بخش های مختلف آذربایجان شرقی وجود دارد و این امکانات همراه با زیرساخت‌های لازم در شهرستان‌های تبریز، میانه، اهر، مرند، مراغه و شبستر فراهم است.
وی به موضوع مهم تنش آبی و قطعی‌های مکرر آب در برخی شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی اشاره و اظهار کرد: سپاه عاشورا، ارتش جمهوری اسلامی و شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب مورد نیاز این مناطق تانکرهایی اختصاص داده اند که جای قدردانی دارد.
هنربر گفت: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در زمان مقتضی برای آبرسانی از این تانکرها استفاده می‌شود تا مردم تا حل کامل مشکل کم آبی و قطعی آب، گذران زندگی کنند.
وی یادآور شد: مدیریت بحران استان با برگزاری مانورهای متعدد، ایجاد خانه‌های هلال و آموزش نیروهای امدادی متخصص بنا دارد در زمان بروز حوادث طبیعی احتمالی به بهترین شکل عمل کرده و در کاهش آمار مرگ و میرهای ناشی از این حوادث نهایت اهتمام و تلاش خود را به کار گیرد.
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، حضور در کنار مردم و اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف مشکلات موجود را جزو رسالت های اصلی و محوری مدیران خواند و گفت: این امر ضمن اقناع افکار عمومی، می‌تواند در ارائه راهکار برای حل مشکلات مفید و موثر باشد.
جبارعلی ذاکری مشکل کم آبی برخی مناطق استان مثل تبریز و هوراند را از جمله مواردی برشمرد که باید به صورت جدی پیگیری شود و با اقدام اساسی این دغدغه را رفع کرد.
انتهای پیام/
ساخت و سازهای غیرمجاز در تبریز تهدید جدی امدادرسانی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار