معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خبر داد:

لزوم اطلاع رسانی به موقع در مشکلات آذربایجان شرقی

1402/05/25 - 16:07 - کد خبر: 98259 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: حضور در کنار مردم و اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف مشکلات موجود، ضمن اقناع افکار عمومی می‌تواند در ارائه راهکار برای حل آن‌ها مفید و موثر باشد.

به گزارش نصر، جبارعلی ذاکری در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مشکل کم آبی برخی مناطق استان همچون تبریز و هوراند را از جمله مواردی برشمرد که باید به صورت جدی پیگیری شود و برای حل آن با تامین تجهیزات لازم و استفاده از تانکر‌های آب و البته مدیریت بهینه برای استفاده از این تجهیزات و امکانات، اقدام کرد و از مشارکت و همیاری مردم هم بهره برد.
محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم به تنش آبی موجود و قطعی‌های مکرر آب در برخی شهر و روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: سپاه عاشورا، ارتش و شرکت آب و فاضلاب استان برای تامین آب مورد نیاز این مناطق، تانکر‌هایی اختصاص داده است و با هماهنگی مدیریت بحران استان در زمان مقتضی برای آبرسانی از این تانکر‌ها استفاده می‌شود تا دست کم مردم تا حل کامل مشکل کم آبی و قطعی آب، گذران زندگی کنند.
وی حادثه خیز بودن برخی مناطق استان را هم یادآور شد و افزود: در صورت بروز حوادث طبیعی احتمالی، امکان اسکان اضطراری ۲۰۰ هزار نفر در استان وجود دارد و این امکانات همراه با زیرساخت‌های لازم در شهرستان‌های تبریز، میانه، اهر، مرند، مراغه و شبستر فراهم است.
هنربر همچنین به ضرورت شناسایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز و غیراصولی به خصوص در کلانشهر تبریز تاکید کرد و گفت: این ساخت و ساز‌ها نه تنها در زمان بروز حوادث طبیعی احتمالی همچون سیل و زمین لرزه، در معرض خطر دو چندان قرار دارند بلکه امکان امدادرسانی به آسیب دیدگان را هم با مشکل مواجه می‌کند و این موضوع به یقین در افزایش آمار مرگ و میر‌ها هم تاثیر خواهد داشت.
به گفته وی ستاد مدیریت بحران استان با برگزاری مانور‌های متعدد، ایجاد خانه‌های هلال و آموزش نیرو‌های امدادی متخصص، بنا دارد در زمان بروز حوادث طبیعی احتمالی به بهترین شکل عمل کرده و در کاهش آمار مرگ و میر‌های ناشی از این حوادث، نهایت اهتمام و تلاش خود را به کارگیرد.
انتهای پیام/
لزوم اطلاع رسانی به موقع در مشکلات آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار