مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

تلاش شبانه روزی برای اطفای حریق در جنگل های ارسباران/ آتش مهار شد/ مس سونگون در احداث پایگاه اطفای حریق تعجیل کند

1402/05/25 - 13:58 - کد خبر: 98251 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: با تلاش شبانه روزی جنگلبانان، محیط بانان و نیروی های مردمی آتش سوزی در جنگل های ونستان و چایکندی ارسباران (قره داغ) کنترل شده است.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار نصر آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل های ارسباران در منطقه ونستان و چایکندی را تشریح کرد و افزود: آتش سوزی در مناطق ونستان و چایکندی در حدفاصل شهرستان های ورزقان و خداآفرین از دو شب پیش آغاز شده بود و نیروهای حاضر در میدان توانستند آتش را کنترل کنند، اما از شب گذشته مجدداً آتش در جنگل ها شعله ور شد و نیروهای امدادی با وجود بسیار صعب العبور بودن منطقه توانستند آتش سوزی را مهار کنند.
وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده دو فروند هلیکوپتر امدادی کار هلی برن نیروها به منطقه آتش سوزی را بر عهده گرفتند و هلی برن نیرو در چند مرحله انجام شده تا نیروهای تازه نفس به کمک نیروهای امداد بروند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: با هماهنگی انجام شده با وزارت دفاع، یک فروند هلیکوپتر آبپاش نیز صبح امروز وارد عمل شد و تا این ساعت سه مرحله آبپاشی هوایی انجام شده است.
هنربر گفت: پیش از تماس شما با مدیرکل منابع طبیعی که در منطقه آتش سوزی حضور دارد صحبت کردم و خوشبختانه ایشان از مهار آتش سوزی در منطقه خبر داد و گفت نیروها در حال لکه گیری در چند منطقه هستند.
وی ادامه داد: اکنون هلیکوپترهای امدادی کار هلی برن نیروها را انجام می دهند تا لکه گیری آتش سوزی در سه نقطه به سرعت انجام شود. بعد از ظهر امروز هم تا زمانی که امکان پرواز هلی کوپتر وجود داشته باشد، هلی کوپتر آبپاش در چند مرحله آبپاشی خواهد کرد تا از مهار آتش در جنگل های ارسباران اطمینان حاصل کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی اظهار کرد: در مهار این آتش سوزی نیروهای منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، هلال احمر، نیروهای مردمی و بسیج و همچنین نیروهای شرکت مس سونگون آذربایجان حضور موثر داشتند.
هنربر در پایان به کلنگ زنی پایگاه دائمی اطفای حریق جنگل های ارسباران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این پایگاه از محل مسئولیت های اجتماعی مس سونگون آذربایجان قرار است احداث شود و من از مدیران شرکت مس می خواهم در احداث پایگاه اطفای حریق جنگل های ارسباران تعجیل کنند. اگر پایگاه اطفای حریق آماده بود، امروز بسیار سریع تر می توانستیم آتش سوزی در جنگل های ارسباران را کنترل کنیم.
انتهای پیام/
تلاش شبانه روزی برای اطفای حریق در جنگل های ارسباران/ آتش مهار شد/ مس سونگون در احداث پایگاه اطفای حریق تعجیل کند محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار