یادداشت/

آقای استاندار! ای کاش با همه مدیران این طور برخورد کنید!

1402/05/25 - 14:11 - کد خبر: 98245 نسخه چاپی

نصر: آقای خرم! از شما به عنوان سردار جبهه و جنگ دیروز و استاندار امروز، حرف و حرکتی جز این انتظار نداریم که با سهل انگاران و مدیران ضعیف برخورد قاطعانه بکنید. اما اگر خدای ناکرده تبعیض و تفاوتی در این نوع برخوردها احساس شود موجب بی اعتمادی مردم خواهد شد. شما نیک می دانید که آوار بی حرمتی و بی احترامی در برابر جمع چه بلایی بر سر روح و روان آدمی و حتی زیرمجموعه های مدیریتی می آورد.

برخورد تند، انتقادی و حتی کمی بیشتر از آن، تخریبی و احساسی استاندار آذربایجان شرقی با مدیران آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مورد توجه قریب به اتفاق رسانه ها، مردم و محافل سیاسی و مدیریتی استان قرار گرفت.
در جریان بازدید سرزده استاندار از وضعیت آبرسانی به شهروندان ساکن در کوی های نصر، مرزداران و باغمیشه و … که چند روز است به علت قطع مکرر آب لوله کشی معترض بودند آقای خرم به شدت مدیران شرکت آب و فاضلاب را مورد عتاب و خطاب قرار داد و آنها را تهدید کرد که اگر ضرب الاجل ۲۴ ساعته برای آبرسانی دائم به این شهرک ها را را رعایت نکنند باید کنار بروند!
البته که برخورد قاطع نماینده دولت در استان مورد انتظار مردم و رسانه ها و شایسته تقدیر است تا بقیه مدیران حساب کار دستشان بیاید. اما بدون آنکه بخواهیم قصور، اهمال، ترک فعل و یا هر عنوان دیگر مدیران شرکت آب و فاضلاب را توجیه کنیم چند نکته و سوال در این بین نباید فراموش شود:
۱) عنصری به نام آب، شرایط خاص و محدودیت های ویژه ای به ویژه در تابستان امسال دارد. پول و کاغذ و جنس و فولاد نیست که در جیب مسئولان آب و فاضلاب استان باشد که دستور دهیم هر چه سریعتر آن را به مردم برسانند. مشکل از جایی ناشی می شود که زیرساخت های آبرسانی به شهرک های اقماری تبریز دارای مشکل است. کمبود آب در تبریز و خشک شدن سد نهند و کاهش نزولات آسمانی در طی یک سال گذشته قطعی آب برخی از مناطق را اجتناب ناپذیر ساخته است. بنابراین درصد اندکی از گناه بی آبی متوجه مسئولان شبکه آبرسانی است. از مسئولان سازمان مدیریت برنامه ریزی تا آب منطقه ای، فرمانداری و حتی برخی مدیران تصمیم گیر استانداری و زیر مجموعه شما و وزارت نیرو در این قضیه مقصرند و ترک فعل کرده اند. حال این شرکت در اوج پیک مصرف و حتی فرهنگ ناشایست بدمصرفی بسیاری از شهروندان، از کجای خود آب وارد لوله ها می کردند که چنین مورد بی حرمتی آن هم در حضور رسانه ها و مردم قرار نمی گرفتند؟
به قول آن ضرب المثل معروف ترکی: ات گئتیرمه میش ، کوفته ایسته مز لر!
۲) جناب آقای خرم! برخوردهای مقتدرانه و نه پادگانی! لازمه کار مدیریت است به شرط آنکه توام با طمانینه، حفظ حرمت مدیر، تحقیق و مطالعه دقیق و قضاوت درست و تصمیم گیری صحیح و غیرجانبدارانه باشد. قبول کنید که متاسفانه این الزامات در برخورد اخیر شما رعایت نشد. شما می توانستید حتی چندین برابر بیشتر و شدیدتر از این برخورد را با همان مدیر خاطی در جلسه مدیران و یا در جلسات خصوصی داشته باشید. لازم نبود آبروی یک شخص مسلمان در برابر چشم همه مردم چنین مورد بی احترامی قرار گیرد. شما تجربه تلخ سیلی خوردن در برابر جمع را دارید. می دانید که آوار بی حرمتی و بی احترامی در برابر جمع چه بلایی بر سر روح و روان ادمی و حتی زیرمجموعه های مدیریتی می آورد. حال با این اوصاف آن مدیر مورد عتاب قرار گرفته چگونه باید به زیرمجموعه خود مدیریت کند؟ آیا می تواند سرش را در برابر خانواده و فرزندان خود بلند کند؟ شما که خود بهتر و بیشتر از همه مدیران چنین تجربه تلخی را دارید.
۳) آقای استاندار! امیدوارم که این برخورد تند شما جنبه عوامانه و تبلیغاتی نداشته باشد و نشات گرفته از روحیه جهادی، خلوص نیت و حس مسئولیت پذیری و همدردی شما با شهروندان بیچاره و بی آب مناطق یاد شده باشد. برای اینکه به این باور برسیم که برخورد قاطعانه شما، نوعی رفتار مدیریتی بوده و نه تکنیک تبلیغاتی و جنبه احساسی و یا خدای ناکرده انتقام و … همه مردم و شهروندان و به ویژه رسانه ها انتظار دارند این برخوردهای تند و عتاب آمیز شامل همه مدیران استان شود. چرا مسئولان شرکت گاز در زمستان سال گذشته تهدید نشدند؟ چرا مسئولان برق به خاطر قطعی مکرر برق در چند روز گذشته مورد انتقاد قرار نگرفتند؟ چرا با مدیران راه و شهرسازی به خاطر طولانی کردن پروژه های راهسازی که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها شهروند و مسافر می شود این گونه برخورد نمی کنید؟ چرا با مسئولان غله و آرد و گندم و نانوایی ها که بی سر و صدا وزن چانه های نان را کم کردند و کم فروشی و گرانفروشی کردند برخورد نمی کنید؟
چرا با مسئولان و متولیان سازمان صمت و عوامل بازار که شبانه و هر روز قیمت اجناس خود را بالا می برند برخورد مشابه ندارید؟ چرا با رانت های اقتصادی و سیاسی و سهم خواهی های حزبی که مانند اختاپوس بر تار و پود برخی سازمان ها و ادارات ما تنیده شده برخورد چکشی ندارید؟
چرا با آموزش و پرورش به خاطر شهریه های نامتعارف مدارس، با محیط زیست به خاطر اهمال در نگهداری از جنگ ها و محیط زیست، با نیروگاه و پتروشیمی به خاطر آلودگی هوا، با دانشگاه علوم پزشکی تبرزی به خاطر اوضاع آشفته مطب ها، بیمارستانها و مراکز درمانی، با اداره امور مالیاتی به خاطر مالیات های چند برابری از مردم، با بانکها به خاطر عدم عمل به تعهدات قانونی و برخی تبعیض ها و رفتارها، و همه و همه ادارات و سازمان ها که منجر به نارضایتی های شدید و بدبینی مردم از نظام و دولت می شود برخورد مشابه صورت نمی گیرد؟ مگر آنکه قبول کنیم و انتظار داشته باشیم که «آسیاب به نوبت» است و از این پس شاهد چنین برخوردهای قاطعانه و مدیریتی از جانب شما با همه مدیران خاطی خواهیم بود.
آقای خرم! از شما به عنوان سردار جبهه و جنگ دیروز و استاندار امروز، حرف و حرکتی جز این انتظار نداریم که با اهمال کاران، سهل انگاران، تضییع کنندگان بیت المال و مدیران ضعیف برخورد قاطعانه بکنید. اما اگر خدای ناکرده تبعیض و تفاوتی در این نوع برخوردها احساس شود موجب بی اعتمادی مردم و تبعات بعدی آن خواهد شد.
بی تعارف و بی پرده، ما منتظر برخوردهای مشابه شما با بقیه مدیران ضعیف خواهیم بود!
محمدامین خوش نیت
به نقل از آذرقلم
انتهای پیام/
آقای استاندار! ای کاش با همه مدیران این طور برخورد کنید! نصر

ثبت نظر

نمایش 6 نظر

پاسخ   ماندگار   9 ماه پیش  

باسلام، بجا بود نباید تماما کاستی ها بالادست را صرفا به گردن یک مدیر انداخت، نمایندگان استان و همین استاندار خود شان چکار کردند ، خدا رحمت کند شهید چمران ، تخصص بالاتر از تقواست

پاسخ   جباری   9 ماه پیش  

احسنت به نویسنده محترم , واز بیعرضگی مدیران راه و شهرسازی استان ساخت مسکن باغمیشه و چندین پروژه دیگر مسکن به تاخیر افتاده ولی استاندار برخورد جدی با مدیران نالایق نمیکند.

پاسخ   مسعود   9 ماه پیش  

لطفا فورا جانب داری نکنید بی آبی ۴۸ ساعته مردم بچه کهنسال و بیمار خیلی خیلی مهمتر از عابروی بعضی مسئولان هست در ضمن چرا عابرویشان باید برود پس می توانستند در ۲۴ ساعت حل کنند چرا خودشان این کار را انجام نمی دادند چون مردم برایشان مهم نیست مدیر نالایقی که حتی نمی تواند حداقل برنامه قطع آب را قبلا به اطلاع مردم برساند باید هم خیلی بیشتر از این توبیخ شود متاسفانه ما فکر می کنیم مدیر یا مسئولین از آسمان آمده اند و فقط باید در برابرشان دست به سینه بایستیم در حالی که آنها خدمت گذار مردم هستند و خیلی خیلی بیشتر از کاری که انجام می دهند از جیب مردم حقوق می گیرند اگه هم خیلی ناراحت شدند می توانن کنار بروند کسی برایشان کارت دعوت نفرستاده که دو دستی چسبیده اند به صندلی مدیریت ، این کشور مدیران درست صادق باسواد و قاطع می خواهد شوخی نیست سرنوشت مردم است و گرنه مدیر کیلویی چند

پاسخ   همشهری   9 ماه پیش  

سلام،دوست عزیز : استحضار دارید تمامی مسئولین آب فاضلاب از سالهای گذشته بر مشکل آبرسانی اشراف کامل دارند ، اما موضوعی که حائز اهمیت بود بایستی راههای پیش بینی واقدام برای رفع مشکل در وقت مقرر انجام میشد . فرمایش جناب استاندار در مورد اینکه هر کسی نمی تواند مشکل را حل کند برای همه شامل می شود ، چون مردم بازیچه ،،،ببخشید،،،، مسئولین بی توجه نیست ، مخلص کمال نهایت بی انصافی است در زمان محدودیت یک منابع ملی روش توزیع طوری برنامه ریزی واقدام شود که یک شهروند برای حداقل نیاز در مضیقه باشد ولی یک شهروند دیگر در نهایت رفاه و اسراف بی مورد از آن منابع بهره مند شود، مدیریت توزیع مصرف یکسان در زمان محدودیت لازم الاجرا می باشد .

پاسخ   علی   9 ماه پیش  

وقتی هم مسئولین انتقاد میکنن شما خبر نگارا نمی گذارید

پاسخ   علی   9 ماه پیش  

سلام وقتی هم مسئولین انتقاد میکنن شما خبر نگارا نمی گذارید
پژوهشیار