مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی مطرح کرد:

نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای استان / اتوبان جایگزین کسایی به زودی زیر بار ترافیک می رود

1402/05/25 - 12:04 - کد خبر: 98233 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: بین 70 الی 80 درصد بلیط ها به صورت غیرحضوری به فروش خواهند رسید و تیم 16 نفره به مرز مهران برای رسیدگی و نظارت اعزام خواهد شد.

به گزارش نصر، "اروجعلی علیزاده" در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه به گزارش عملکرد از سال  1400 تاکنون در دو حوزه راهداری و شریان های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: حوزه راهداری و شریان های مواصلاتی استان 14 هزار کلیومتر را شامل می‌شود که چهار هزار کیلومتر آن شریان های اصلی و 10 هزار کیلومتر از آن روستا ها که بیش از دو هزار آبادی را شامل می شود. 
وی ادامه داد: 6 هزار کیلومتر روستا های استان آسفالت بوده و بقیه آن در حد راه های دسترسی است که روستا های بالای 20 خانوار جز تکالیف ما برای آسفالت ریزی است. 
علیزاده به ایمن سازی جاده ها پرداخت و گفت: در بحث ایمن سازی ده هزار کیلومتر خط کشی انجام داده ایم، 167 مورد نقاط پرحادثه با اعتبار 300 میلیارد تومان رفع و حذف شده و در حوزه راه روستایی 531 کیلومتر آسفالت با اعتبار هزار و صد میلیارد تومان انجام شده است.
وی سپس به ناوگان های تازه خریداری شده اشاره کرد و گفت: ناوگان راهداری به تعداد 16 دستگاه به ناوگان با اعتبار 115 میلیارد تومان اضافه شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در رابطه با موضوع هوشمند سازی گفت: در بحث هوشمند سازی جاده ها 56 دوربین ثبت تخلفات رانندگی داشتیم که اکنون به 100 مورد رسیده است و در حوزه حمل و نقل بار 40 میلیون تن به نقاط مختلف کشور و برعکس جا به جا شده بود.
وی ادامه داد: چهار دستگاه مجتمع بین راهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و راهدار خانه های بین راهی 59 باب است که 10 میلیارد تومان و چهار  مورد پل عابر پیاده در محل های حادثه‌ خیز نصب شده است. 
وی در ادامه این نشست به بحث نقل و انتقال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و ‌توضیح داد: در رابطه با اربعین حسینی تعداد زوار اربعین به کربلای معلی در تبریز اولین ها بسیار است که در رابطه با این حوزه جلسات و برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که از 27 مرداد تا 25 شهریور مدت زمان این طرح در راستای جابجایی مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد بود و امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده برای برگشت مشکلی نداشته باشیم. 
وی اضافه کرد: بین 70 الی 80 درصد بلیط ها بصورت غیرحضوری به فروش خواهند رسید و تیم 16 نفره به مرز مهران برای رسیدگی و نظارت اعزام خواهد شد.
وی با بیان اینکه اتوبان کسایی ترکیبی از یک اتوبان درون و برون شهری است، گفت: تعریضی که صورت می‌گیرد در حد تسکین است و مشکل ترافیک را حل نمی‌کند. 
وی تاکید کرد: پروژه 32 کیلومتری اتوبان جایگزین کمربندی دوم تبریز در شادباد در حال پیشرفت است که امیدواریم سریعا زیر بار برود، این پروژه با 5 کیلومتر فاصله از شهر عبور داده می شود و یکی از اتوبان های حائز اهمیت است. 
وی به آمار کم تعداد اتوبوس های استان پرداخت و گفت: تعداد اتوبوس هایی که در استان خدمات ارائه دهند کم است، امسال دولت مصوبه ای در اردیبهشت ماه داد که بتوان با آن دو هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور شود که 64 دستگاه به نام استان ما ثبت شده است و علاوه بر آن از ظرفیت منطقه آزاد 500 دستگاه ون و هزار و 400 دستگاه اتوبوس قرار است تزریق شود.
وی به آمار تصادفات استان اشاره کرد و گفت: در رابطه با آمار تصادف جاده ای در 1401 با یک درصد کاهش در کشور دوم هستیم و 6 درصد افزایش تصادف نسبت به سال گذشته در استان و 15 درصد کشوری داشته ایم. 
انتهای پیام/
نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای استان / اتوبان جایگزین کسایی به زودی زیر بار ترافیک می رود محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار