رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خبر داد:

انتخاب اردبیل به عنوان مرکز ایجاد شهرک صنعتی مشترک با آذربایجان

1398/09/28 - 11:32 - کد خبر: 9821 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتاق بازرگانی اردبیل از انتخاب اردبیل به عنوان مرکز ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، حسین پیرمؤذن صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: سه استان آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کشور آذربایجان مطرح بود که پس از جلسات مختلف و با پیگیری‌های مجدانه استاندار در نهایت استان اردبیل به عنوان مرکز ایجاد شهرک صنعتی مشترک با آذربایجان انتخاب شد.
وی افزود: تمام تلاش‌ها بر این است تا استان اردبیل از بن بست خارج شود که یکی از اهداف مهم در این خصوص اتصال به بازارهای هدف از طریق شمال استان است که این موضوع سبب ایجاد تحول در اقتصاد استان خواهد شد.
پیرمؤذن با اشاره به بخش‌نامه‌‌ها و مصوبه‌های کمیته تسهیل ملی تصریح کرد: بخش‌نامه‌های کمیته تسهیل به موقع وارد استان می‌شوند اما متأسفانه در عملیاتی شدن این بخش‌نامه‌ها مشکلات اساسی وجود دارد.
وی عنوان کرد: در کمیته تسهیل مصوبه‌ای مربوط به بحث استمهال و امهال بانکی تصویب شده است که در استان اردبیل نیز بیش از ۶۰ درصد مشکلات در خصوص تسهیلات استمهالی و نحوه مطالبات است که نیاز است در این خصوص کمیته‌ای تشکیل شود تا نظارت لازم را در خصوص قراردادها و نوع امهال و سیستم استهمال انجام دهد.
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل عنوان کرد: ۲۳۳ میلیارد تومان اعتبار در قالب تبصره ۱۸ به استان اردبیل مصوب شده بود که ۲۰ درصد از این میزان یعنی۴۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
پیرمؤذن افزود: ۱۹۹ واحد برای دریافت تسهیلات در استان اردبیل به مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تاکنون فقط از سوی بانک‌ها به ۶ واحد تسهیلات پرداخت شده است‌.
وی گفت: در استان اردبیل باید کمیته‌ای برای نظارت بر اجراییات تشکیل شود تا قوانین و مصوبه‌های ملی به شکل کامل در این استان عملیاتی شود که این موضوع قطعا باعث توسعه استان خواهد شد.
انتهای پیام/
انتخاب اردبیل به عنوان مرکز ایجاد شهرک صنعتی مشترک با آذربایجان خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار