رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهر خبر داد:

مهار آتش در ۶ هکتار از اراضی مرتعی اهر

1402/05/24 - 15:34 - کد خبر: 98199 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهر از مهار آتش در ۶ هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، علی خانزاده گفت: طی گزارشی مبنی بر آتش سوزی در مراتع ییلاقی ارتفاعات گچی قران شهرستان اهر طی عصر و شب یکشنبه بلافاصله یگان امدادی منابع طبیعی به همراه محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست، ادارات ذیربط و اهالی منطقه این شهرستان در محل حاضر و از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۳:۳۰ آتش مهار و از گسترش آن به مناطق دیگر جلوگیری شد.
وی با اشاره به اینکه میزان خسارت و علت اصلی آتش سوزی در ارتفاعات گچی قران اهر در دست بررسی است افزود: متاسفانه طبق اظهارات برخی از اهالی، علت آتش سوزی عامل انسانی گزارش شده است.
خانزاده بیشترین خسارت وارد شده به مراتع را در روستای کردلر عنوان کرد و از همشهریان و گردشگران خواست در ساعات بحرانی روز(۱۲ تا ۱۸) که احتمال آتش سوزی بسیار زیاد می باشد از انداختن ته سیگار و کبریت نیمه افروخته، ظروف شیشه ای و پلاستیکی و سایر اشیاء که به صورت ذره بین عمل کند در مراتع، جنگل ها و… خودداری کنند.
وی همچنین از گردشگرانی که برای گردش در مناطق جنگلی و مرتعی شهرستان اهر حضور پیدا می کنند و اقدام به روشن کردن آتش می کنند نیز خواست موقع ترک محل حتماً از خاموش شدن آتش اطمینان پیدا کنند چون کوچکترین جرقه یا آتش زیر خاکستر با وزش باد باعث حادثه ای دلخراش خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهر با اشاره به قوانین سخت مربوط به مجازات افرادی که بخواهند به صورت عمدی اقدام به آتش زدن مراتع و جنگل ها کنند، از همشهریان خواست در صورت هرگونه آتش سوزی و اقدام غیر قانونی بلافاصله با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگلی تماس بگیرند تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی شود.
وی همچنین به قوانین و تبصره های مربوط به همکاری و همراهی سایر ادارات و نهادها با منابع طبیعی و آبخیزداری در مواقع بحرانی اشاره کرد و ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی ادارات و نهاد ها با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهر در مهار آتش سوزی در نقاط مختلف این شهرستان گفت: انتظار داریم در مواقع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها همه ادارات، نهادها و اهالی مناطق حادثه دیده در مهار آتش همکاری تنگاتنگی با ما داشته باشند.
خانزاده گفت: همچنین روز گذشته در روستاهای انجرد، کوسالار، آللی و یوزبند شاهد آتش سوزی در چند هکتار از اراضی مرتعی این روستاها بودیم که بلافاصله با حضور همکاران اداره منابع طبیعی و همراهی اداره حفاظت محیط زیست و اهالی روستاها آتش سوزی ها مهار شدند.
انتهای پیام/
مهار آتش در ۶ هکتار از اراضی مرتعی اهر نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار