بالگرد اطفا حریق بر فراز جنگل های ونستان و چایکندی آذربایجان شرقی

1402/05/24 - 15:29 - کد خبر: 98198 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از شعله ور شدن حریق در جنگل های ونستان و چایکندی در مرز بین شهرستان های خداآفرین و ورزقان در این استان خبر داد و افزود: بامداد امروز حریق در جنگل های این منطقه مهار شده بود که دوباره شعله ور شده است که در حال اعزام بالگرد از تبریز به منطقه هستیم.

به گزارش نصر،محمدباقر هنربر  اظهار کرد: متاسفانه حریق مجدد در جنگل‌های مناطق ونستان و چایکندی در مرز بین خداآفرین و ورزقان شعله ور شده و نیروها در حال اطفاء  هستند.
وی خاطر نشان کرد: از وزارت دفاع نیز درخواست بالگرد دوم برای هلی برن و بالگرد آبپاش شده که البته بالگرد هلی برن مستقر در تبریز برای انتقال نیروهای تازه نفس و آب و غذا دقایقی بعد پرواز خواهد کرد.
هنربر ادامه داد: بالگرد آبپاش برای اطفاء حریق هوایی با توجه به سخت گذر بودن و صخره ای بودن منطقه نیاز بوده و طبق اطلاع حوالی ساعت ۱۶ به تبریز خواهد رسید.
وی یادآور شد: مجوز پرواز هر ۲ بالگرد صادر شده و اقدامات اجرایی آن در حال انجام است و همان طور که گفته شد بالگرد مستقر در تبریز آماده پرواز شده است.
ونستان در ورزقان و چای‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیزمار شرقی بخش خداآفرین شهرستان کلیبر واقع شده‌است.
انتهای پیام/
بالگرد اطفا حریق بر فراز جنگل های ونستان و چایکندی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار