یزدانی خبر داد:

بهره برداری ۸۰ درصد پروژه چهار خطه محور جلفا مرند 

1402/05/24 - 13:24 - کد خبر: 98184 نسخه چاپی

نصر: مدیر فنی و طرح های عمرانی منطقه آزاد ارس از بهره برداری ۲۸ کیلومتری پروژه چهار خطه محور جلفا مرند خبر داد.

به گزارش نصر، رضا یزدانی با بیان اینکه پروژه چهار خطه محور جلفا مرند که تعهد اجرای آن بر عهده منطقه آزاد ارس است و تا این لحظه ۲۸ کیلومتر از آن مورد بهره برداری گرفته است، گفت: مسیری که این منطقه آزاد اجرا خواهد کرد، ۳۴ کیلومتر است و تنها ۶ کیلومتر از عملیات اجرایی آن باقی مانده است.
 

وی با بیان اینکه تقریبا ۳ کیلومتر از این مسیر تا پایان فصل کاری به بهره برداری می رسد و سه کیلومتر دیگر خرداد سال اتی به اتمام خواهد رسید، افزود: وی اضافه کرد: این مسیر به دلیل صعب العبور بودن و قرار گرفتن در منطقه حفاظت شده کیامکی، گذرگاه حیات وحش است و از طرفی رودخانه دره دیز با سیلاب های قابل توجه سبب شد زیر ساخت و ابنیه فنی این پروژه عملیات قابل توجهی داشته باشد.
یزدانی با اشاره به اینکه گذرگاه حیات وحش این محور با طول ۷۵ برای عبور ایمن حیوانات احداث می شود، در کشور نمونه خواهد بود، ادامه داد: بتن ریزی در این منطقه به عمق ۲۰ متر انجام می شود و بالغ بر ۲۰ پل کوچک برای هدایت اب در مسیر رودخانه در این محور احداث می شود.
 

مدیر فنی و طرح های عمرانی ارس با بیان اینکه محور چهار خطه جلفا-مرند، بالغ بر ۳۰۰ هزار خاک برداری داشته است، گفت: مبلغ ۴۰۰ میلیارد هزینه احرای شده است  و با ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر پایان میابد.
انتهای پیام/
بهره برداری ۸۰ درصد پروژه چهار خطه محور جلفا مرند  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار