فرمانده انتظامی شهرستان خبر داد:

سرقت سیم برق توسط افراد غیر بومی در برخی مناطق اهر

1402/05/24 - 11:35 - کد خبر: 98168 نسخه چاپی

نصر:  فرمانده انتظامی اهر، تحقق امنیت پایدار در جامعه را نیازمند مشارکت و تعامل مردم با پلیس عنوان کرد و گفت: پلیس حافظ جان، مال، ناموس و اسرار مردم است و مردم می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای مشکلات و خواسته‌های خود را با پلیس در میان بگذارند.

به گزارش نصر، سرهنگ قدرت آقاپور، در جمع خبرنگاران، افزود: زمانی پلیس موفق خواهد شد که مردم با پلیس همراهی و تعامل سازنده داشته باشند و در این صورت جامعه به امنیت پایدار خواهد رسید.
وی ایجاد امنیت و سلامت در جامعه را دو مقوله مهم برشمرد و افزود: اگر در جامعه‌ای امنیت و سلامت نباشد مردم با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد.
آقاپور، خط قرمز پلیس را امنیت مردم عنوان کرد و گفت: در این راستا پلیس با افراد یا گروه‌هایی که بخواهند نظم، آسایش و امنیت عمومی جامعه را دچار اختلال کنند برخورد جدی خواهد کرد.
وی در ادامه از افزایش ۳ درصدی سرقت در شهرستان اهر نسبت به سال گذشته نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه در چهار ماه اخیر در این شهرستان هیچ گونه سرقت به عنف، سرقت مسلحانه، جرایم خشن و زورگیری وجود نداشته و تنها ۳ درصد افزایش سرقت مربوط به سرقت های خرد و خانه باغات می باشد.
فرمانده انتظامی اهر گفت: هم اکنون در این شهرستان بیش از ۱۲۰۰۰ خانه باغ در ابعاد بزرگ و کوچک در جاده اهر_تبریز، اهر_مشگین شهر، اهر_ورزقان و اهر _ کلیبر وجود دارد که بیشتر توسط اشخاص غیر بومی خریداری و چند ماه از سال به حال خود رها می‌شوند و عامل اصلی افزایش سرقت‌ها در این شهرستان نیز متعلق به این خانه باغها هستند و در این راستا نیز در روزهای اخیر یک سارق با ۱۸ فقره سرقت از خانه باغ ها دستگیر و روانه زندان شده است.
وی در ادامه از مردم شهرستان اهر خواست برای جلوگیری از هرگونه سرقت اشیاء، طلاجات و اموال گران قیمت خود در هنگام مسافرت از قرار دادن این گونه اشیاء در داخل خانه و خودروی شخصی خودداری کنند و در محلات از نگهبان محله استفاده کنند.
آقاپور همچنین به سرقت‌های سیم و کابل برق توسط افراد غیر بومی در برخی از مناطق شهرستان اهر نیز اشاره کرد و افزود: از مردم مناطق روستایی و صاحبان باغات انتظار داریم در صورت هرگونه مشاهده افراد مشکوک یا خودروهای مشکوک، پلاک مخدوش و غیر بومی حتما موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
انتهای پیام/
سرقت سیم برق توسط افراد غیر بومی در برخی مناطق اهر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار