دهقان عنوان کرد:

رقابت های آسیایی جذابیت تور ایران _ آذربایجان را دوچندان می کند

1402/05/24 - 09:33 - کد خبر: 98152 نسخه چاپی

نصر: دبیر سی و ششمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان گفت: در حال حاضر 14 تیم خارجی و 2 تیم داخلی در سی و ششمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان اعلام آمادگی کردند که شامل تیم هایی از کشور های ایران، مالزی، مغولستان، قزاقستان، عراق، پرتقال، تایلند، فیلیپین، ژاپن، اندونزی، قزاقستان و به احتمال زیاد ترکیه و عمان می باشد.

به گزارش نصر، حسن دهقان، دبیر سی و ششمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان گفت: سی و ششمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از چهارم الی نهم شهریور ماه سال جاری در شش مرحله و در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می شود که دوچرخه سواران 890 کیلومتر را در این رقابت ها را رکاب خواهند زد.
وی در ادامه افزود: بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان به صورت 1-2 (نیمه حرفه ای) برگزار می شود که ابتدا تیم ها روز شنبه 4 شهریور مسیر تبریز تا کندوان را در قالب تور کندوان رکاب خواهند زد و سپس در شروع مرحله اول تور ایران - آذربایجان روز یکشنبه 5 شهریور ماه مسافت 154 کیلومتری تبریز تا ارومیه را طی خواهند کرد و به تبریز ترانسفر می شوند.
در مرحله دوم نیز دوچرخه سواران از تبریز تا جلفا را رکاب خواهند زد و پس از استراحت روز سه شنبه 7 شهریور ماه از منطقه آزاد ارس تا مقابل کارخانه ارس پر بنیس شبستر رقابت خواهند کرد و دوباره به تبریز ترانسفر خواهند شد. در مرحله چهارم نیز تیم ها از لاله پارک تا شورابیل اردبیل مسافت 211 کیلومتری را رکاب خواهند زد و در روز آخر نیز از سرعین تا عینالی به رقابت خواهند پرداخت.
وی در خصوص تیم های شرکت کننده اظهار داشت: پیش بینی می شود 16 تیم در این رقابت ها شرکت کنند که از این تعداد در حال حاضر 14 تیم خارجی و 2 تیم داخلی در سی و ششمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان اعلام آمادگی کردند که شامل تیم هایی از کشور های ایران، مالزی، مغولستان، قزاقستان، عراق، پرتقال، تایلند، فیلیپین، ژاپن، اندونزی، قزاقستان و به احتمال زیاد ترکیه و عمان می باشد.
دهقان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این دوره از تور به دلیل تداخل با بازی های آسیایی چند ماه زودتر از دوره های قبل برگزار می شود، لذا تیم های مختلف جهت آماده سازی بیشتر تمایل زیادی نسبت به حضور در این دوره نشان دادند. لذا پیش بینی می شود این مرحله از تور یکی از با کیفیت ترین تور های چند سال اخیر از نظر کمی و کیفی باشد.
دبیر سی و ششمین دوره تور در خصوص تیم ها و مهمانان خارجی اظهار داشت: حضور تیم های اروپایی و آسیایی در این تور می تواند جذابیت این تور را چند برابر کند که در همین زمینه مهمانانی همچون رئیس کنفدراسیون آسیا با هیات همراه، دبیرکل کنفدراسیون آسیا، روسای فدراسیون کشور های قزاقستان و ترکیه و مسئولین برگزاری از سایر کشور در این رویداد به تبریز سفر خواهند کرد.
وی در خصوص مهمانان این تور تصریح کرد: جمال الدین محمود(داور بین المللی و رسمی UCI)، رئیس کنفدراسیون آسیا و هیئت همراه، دبیر کل کنفدراسیون آسیا، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشور قزاقستان و هیئت همراه و رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشور ترکیه و هیئت همراه در این تور حضور خواهند داشت.
دهقان گفت: کاروان تور شامل 380 نفر خواهد بود که از این تعداد 180 ورزشکار و 200 نفر کادر فنی و اجرایی حضور خواهند داشت.
همچنین هماهنگی های کاملی با استان های آذربایجان غربی و اردبیل انجام گرفته و همکاری خوب این دو استان باعث شده است اقدامات موثری انجام شود. همچنین ساختار و بدنه تور از 11 کمیته تخصصی تشکیل یافته است که اعضای ستاد برگزاری به صورت تخصصی و فنی برای برگزاری شایسته این رقابت ها تلاش می کنند.
وی در پایان گفت: امیدوارم سی و ششمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان با همکاری تمامی عوامل برگزار کننده در کمال امنیت برگزار شود.
انتهای پیام/
رقابت های آسیایی جذابیت تور ایران _ آذربایجان را دوچندان می کند حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار