معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

۱۴۱ متقاضی در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر پیش ثبت‌نام کردند

1402/05/23 - 21:58 - کد خبر: 98143 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه بیان کرد: ۱۴۱ متقاضی مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر پیش ثبت‌نام کردند که ۱۲۳ نفر از آنان برادر و ۱۸ نفر خواهر هستند.

به گزارش نصر، «داود اسدیان» دوشنبه‌شب در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان افزود: دو نفر از متقاضیان مجلس دوازدهم دارای مدرک حوزوی و ۲۳ نفر دارای مدرک دکتری هستند در حالی که تعداد متقاضیان دارای مدرک حوزوی و دکتری در دوره قبلی به ترتیب یک نفر و هفت نفر بود.
به گفته وی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ۵۴ نفر با ۸۶ درصد کل ثبت‌نام کنندگان در این حوزه انتخابیه دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند و در دوره دوازدهم ۱۰۲ نفر مدرک فوق‌لیسانس دارند که ۷۲ درصد کل پیش ثبت‌نام کنندگان را در بر می‌گیرد.
وی افزود: ۱۴ نفر نیز با مدرک کارشناسی برای مجلس دوازدهم پیش‌ ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۰ درصد از متقاضیان را شامل می‌شوند در حالی که در دوره قبلی یک نفر بود.
فرماندار مراغه به افزایش چشمگیر تعداد متقاضیان مجلس دوازدهم در مقایسه با دوره قبل اشاره کرد و افزود: انتخابات از رویدادهای بسیار مهم سیاسی و اجتماعی است و با رویکرد انتخابات رقابتی، سالم و مشارکتی برگزار می‌شود.
وی نقش رسانه در حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را نیز یادآوری کرد و ادامه داد: زمینه برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی در شهرستان فراهم شده است و از لحاظ شرعی و قانونی متعهد هستیم تا بدون طرفداری از هر طیف و جناحی، یک انتخابات سالم و دشمن‌شکن برگزار کنیم.

آزادراه مراغه – هشترود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد اعتبار دارد
فرماندار شهرستان ویژه مراغه بیان کرد: در حال حاضر آزادراه مراغه - هشترود با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال تکمیل است و تا آبان ماه ۳۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک می‌رود.
به گفته «اسدیان» جاده مراغه - هشترود نیز جزو حادثه‌خیزترین جاده‌های استان به شمار می‌رود و بر همین اساس نیز پنج طرح مختلف برای حذف نقاط حادثه‌خیز این جاده شامل پل‌سازی، شانه‌سازی و غیره در این محور در حال اجراست.
وی با اشاره به تعریض پل تازه‌کند سفلی در سال گذشته و بهسازی مسیر عبوری از زیر این پل در سال جاری اعلام کرد: این طرح در مجموع با سه میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
به گفته «اسدیان» طرح زیرگذر «داش‌آتان» با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیز از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پل باکسی «کهجوق» که به تازگی اجرا شد نیز بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته وی، تکمیل زیرگذر خداجو پس از سال‌ها وقفه از سر گرفته شده و اکنون با دو میلیارد تومان اعتبار، دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
فرماندار مراغه با بیان اینکه برای ساماندهی ورودی شهر مراغه از سمت بناب سه سال قبل پیمانکار تعیین شده و به حال خود رها شده بود، اضافه کرد: روند اجرایی آن با پیگیری‌های مکرر در دولت سیزدهم آغاز شد و انتظار می‌رود رسانه‌ها تکمیل آن را پیگیری و مطالبه کنند.
به گفته «اسدیان» این محور به صورت اصولی زیرسازی می‌شود و روند تثبیت با آهک در آن مسیر طی شده است و همین موارد کمی زمانبر شد.
وی با بیان اینکه چندین طرح راه روستایی نیز در سطخ شهرستان در حال اجراست، افزود: امسال در مجموع ۲۰۴ میلیارد تومان طرح راهداری در این شهرستان اجرا شده و بخشی از آنها طی هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

سه طرح گازرسانی با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست
فرماندار ویژه شهرستان مراغه به سه طرح در حال اجرای گازرسانی با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار اشاره و بیان کرد: این طرح‌ها شامل «گازرسانی به ۱۱ روستا»، احداث «ایستگاه دوم شهرستان، خطوط تغذیه مربوط به آن و محور صنعتی» و همچنین «مقاوم‌سازی خطوط تغذیه» است.
به گفته «اسدیان» با بهره‌برداری از «ایستگاه دوم شهرستان، خطوط تغذیه مربوط به آن و محور صنعتی» ظرفیت ورودی شهرستان به دو برابر افزایش می‌یابد و با افتتاح طرح مقاوم‌سازی خطوط تغذیه شهرستان هم مشکل افت فشار و قطعی گاز در زمستان حل می‌شود.

خرید گندم تضمینی شهرستان دوبرابر شد
فرماندار ویژه شهرستان مراغه بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده بود و امسال حجم خرید گندم دو برابر شد.
به گفته «اسدیان» علاوه بر افزایش کمی در حجم خرید تضمینی گندم، کیفیت محصول نیز بهتر از گندم سال‌های گذشته است که پخت نان مرغوب برای مردم منطقه را نوید می‌دهد.

منطقه ویژه اقتصادی سهند مکان‌یابی شد
فرماندار مراغه گفت: منطقه ویژه اقتصادی سهند مراغه که در دولت سیزدهم و پس از یک دهه وقفه جان گرفت، چندی پیش مصوبه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی را اخذ کرد و اکنون مکان‌ مناسبی برای احداث آن شناسایی شده است.
«اسدیان» با اشاره به اینکه در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با حضور نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، تصدی‌گری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بر منطقه ویژه اقتصادی سهند تصویب شده بود، افزود: مکان‌یابی آن گام موثر دیگری در عملیاتی شدن این منطقه محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن این منطقه ویژه اقتصادی به عنوان یک زیرساخت اقتصادی مهم همزمان با سفر رئیس‌جمهور به تبریز و نماینده ویژه رئیسی به مراغه نیز مطالبه شد.
وی با بیان اینکه این زمین ۲۵۰ هکتاری امکان توسعه تا ۵۰۰ هکتار را دارد، اظهار داشت: در سفر اخیر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به مراغه نیز این زمین مورد بازدید و تایید قرار گرفت و به زودی مراحل آزادسازی و خریداری آن آغاز می‌شود.
فرماندار مراغه این را هم بیان کرد که این زمین در مجاورت آزادراه مراغه – هشترود قرار دارد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز دستور احداث راه دسترسی به این منطقه از مسیر آزادراه را صادر کرده است.
وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی سهند می‌تواند وضعیت اقتصادی شهرستان را متحول کند، افزود: ایجاد بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و ایجاد کریدور (راهگذر) شمال - جنوب در استان بین منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی مراغه از جمله مزیت‌های کلان منطقه ویژه اقتصادی سهند به شمار می‌رود.

پیگیری رسانه‌ای در اولویت خبرنگاران محلی قرار گیرد
فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: پیگیری رسانه‌ای می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات محلی موثر باشد و امیدواریم تا همه خبرنگاران شهرستان در این زمینه فعال شوند.
«اسدیان» وجود خبرنگاران آزاداندیش را در روند توسعه موثر خواند و افزود: نقد منصفانه و عادلانه یکی از خلاء‌های رسانه‌های محلی است و مشکلات پیش‌روی بندر خشک، گمرک و توسعه معدنی باید به مطالبه تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد دولت در مراغه در برخی از حوزه‌ها قابل توجه و در برخی دیگر از بخش‌ها از جمله گردشگری بسیار کند است، افزود: اصحاب رسانه باید توسعه بخش گردشگری را مطالبه کنند.
وی این را هم بیان کرد که احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند نیز به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر رییس‌جمهور روی زمین مانده است و انتظار می‌رود اصحاب رسانه تحقق آن را مطالبه کنند.
انتهای پیام/
۱۴۱ متقاضی در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر پیش ثبت‌نام کردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار