رئیس هیات اتومبیل رانی و موتورسواری استان خبر داد:

تخلیه هیجانات جوانان در پیست های استاندارد موتور سواری

1402/05/23 - 19:40 - کد خبر: 98137 نسخه چاپی

نصر، رئیس هیات اتومبیل رانی و موتورسواری استان گفت؛ از جوانانی که به دنبال هیجانات منفی بودند دعوت کردیم تا با حضور در هیات به طور مثبت از این ورزش بهره مند شوند و سوانح را کاهش دهند که همین موضوع سبب معرفی شدن قهرمانان زیادی به ورزش شده است.

به گزارش نصر، سیامک امیرخیزی، رئیس هیات اتومبیل رانی و موتورسواری استان ابتدا در خصوص زیرساخت این هیات گفت؛ در حال حاضر جزء هیات هایی هستیم که با کمترین امکانات بیشترین فرصت ها را خلق کردیم و تلاش کردیم در سال های گذشته امکانات محدود را بهانه نکنیم و با استفاده از ارتباطات گسترده با دستگاه ها و ارگان ها جایگاه خود را ارتقا دادیم.
وی در ادامه افزود: متاسفانه در چندین نقطه برای موتودسواری مکان هایی ایجاد کردیم که توسط برخی ارگان ها از دستمان خارج شد اما بازهم توانستیم در سطح استان پیست هایی ایجاد کنیم.
امیرخیزی با اشاره به اهمیت این هیات خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به این رشته می تواند باعث افزایش فرهنگ سازی و جلوگیری از برخی حوادث و ناهنجاری ها می شود.
وی ادامه داد: ۲۰ کمیته اجرایی در طول این مدت احیا شده است که اتفاق بزرگی محسوب می شود. در زمینه زیرساخت مشکل داشتیم که با در اختیار گذاشتن مجموعه ورزشی یادگار امام توانستیم میزبان مسابقات بزرگی در سطح استان باشیم که مورد تائید فدراسیون نیز بوده است.
در حال حاضر نیز زمینی با مساحت ۲۷ هکتار به نام هیات واگذار شده است که از زمین های بلااستفاده و نابود شده برای میزبانی مسابقات استفاده خواهیم کرد. در صورت امکان استفاده از این مکان در اسرع وقت مجهز خواهیم کرد و برای ورزش استان استفاده خواهیم کرد.
رئیس هیات اتومبیل رانی و موتورسواری استان همچنین با اشاره به فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: در زمینه های فرهنگی مدت هاست ورود کردیم و ز جوانانی که به دنبال هیجانات منفی بودند دعوت کردیم تا با حضور در هیات به طور مثبت از این ورزش بهره مند شوند و سوانح را کاهش دهند. تمام موتور ها و خودرو های تردد کننده در سطح شهر مربوط به هیات نیست و نمی توان تمام کسانی که به صورت غیرقانونی در سطح شهر تردد کنند را به هیات ربط داد. این هیات اصول و قوانین خود را داشته و همین قوانین سبب شده است که در طول چند سال اخیر حتی یک حادثه منجر به از دست رقتن جان ورزشکار را هم نداشته باشیم.
وی در خصوص پلاک ها گفت: پلاک ورزشی یک پلاک معمولی نبوده و برای گرفتن آن نیاز به طی مراحل گسترده قانونی دارد که تنها در زمان و مکان های خاص می توانند تردد کنند. همچنین اعتبار آن یکساله است که پس از یک سال مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت عدم تخلف تمدید می شود. در سطح استان ۱۲۵۰ موتورسوار سازمان یافته داریم که از هیات پلاک گرفته اند و بقیه بصورت غیر قانونی تردد می کنند.
وی در خصوص تخریب طبیعت توسط خودرو های آفرودی اظهار داشت: نمی توان این موضوع را انکار کرد و برخی از رانندگان بدون رعایت اصول زیست محیطی مشکلاتی ایجاد می کنند اما بایستی اعلام کرد تنها در دو رشته اندرو و صافاری با محیط زیست سروکار دارند که بدلیل مشکلات موجود شکل ساختاری آن تغییر یافت و با قوانین سخت گیرانه از تخریب محیط زیست جلوگیری می شود.
امیرخیزی در پایان گفت: امیدوارم با فراهم سازی شرایط و در اختیار گذاشتن امکانات زمینه را برای حضور جوانان فراهم کنیم تا با تخلیه هیجانات خود در محیط امن بتوانیم از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری کنیم.
انتهای پیام/
تخلیه هیجانات جوانان در پیست های استاندارد موتور سواری نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار