مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی؛

ترمینال فرودگاه بین المللی تبریز جوابگوی حجم زیاد مسافران نیست

1402/05/23 - 16:09 - کد خبر: 98126 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقبال زیاد مسافران از پروازهای فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز گفت: ترمینال کنونی این فرودگاه جوابگوی حجم زیاد مسافران نیست.

به گزارش نصر، رامین آذری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید حداکثر در چهار سال آینده ترمینال جدیدی در فرودگاه شهید مدنی تبریز ساخته شود، افزود: ترمینال کنونی فرودگاه تبریز با ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع، تناسب چندانی با حجم زیاد مسافر این فرودگاه ندارد و باید طرح ساخت ترمینال جدید سریع‌تر عملیاتی شود.
وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا مراحل مناقصه طرح ساخت ترمینال فرودگاه شهید مدنی تبریز را به تعویق انداخت، اظهار کرد: در یک‌ سال گذشته، این طرح به یکی از اولویت‌های مهم شرکت فرودگاه‌ها تبدیل شده و با انتخاب مشاور طرح، سازوکار فراخوان برگزاری مناقصه به زودی فراهم می‌شود.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اظهار امیدواری برای آغاز طرح ساخت ترمینال فرودگاه تبریز تا پایان سال، گفت: در صورت آغاز این عملیات، تلاش می شود این ترمینال حداکثر تا چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.
آذری ادامه داد: در سه ماه نخست امسال، بیش از ۴۱۳ هزار مسافر در قالب سه هزار و ۳۰۶ پرواز از فرودگاه شهید مدنی تبریز به نقاط مختلف اعزام یا پذیرش شده اند و این فرودگاه از لحاظ تعداد مسافر، رتبه چهارم فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها را پس از فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و شیراز از آن خود کرده است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال یا سه ماه نخست سال آینده، فرودگاه تبریز صاحب گواهینامه فرودگاهی می شود، یادآور شد: بر این اساس دستورالعمل های ۳۵ گانه فرودگاه بین‌المللی تبریز متناسب با شرایط محلی این فرودگاه با حضور روسای ادارات و کارشناسان ستادی مربوطه دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تدوین و پیش نویس این دستورالعمل‌ها جهت طی مراحل و فرآیندهای بعدی به ستاد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ارسال شد.
آذری افزود: در تکمیل فرآیند تمهید مقدمات اخذ گواهینامه، فرم‌ها و دستورالعمل‌های حاصله پس از تایید ستاد، به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.
انتهای پیام/
ترمینال فرودگاه بین المللی تبریز جوابگوی حجم زیاد مسافران نیست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   Abbas   9 ماه پیش  

در مشهد شهر فرودگاهی میسازن!!! اینجا به فکر توسعه سالن ترمینال هستن!!!!!!! مدیران خلاق و قدرتمند کجایند؟!
پژوهشیار