مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز؛

عملیات ساخت مسیر ارتباطی بین خط ۱ و ۲ قطارشهری در تبریز آغاز شد

1402/05/23 - 14:34 - کد خبر: 98115 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: عملیات ساخت مسیر ارتباطی بین خط ۱ و ۲ در ایستگاه گجیل تبریز آغاز شد.

به گزارش نصر، «یعقوب وحیدکیا» روز دوشنبه در بازدید میدانی از فاز اول خط ۲ قطارشهری با اشاره به تسریع عملیات اجرایی ایستگاه‌های شماره چهار (آخونی) و شماره ۶ (گجیل) افزود: تملک و تحویل زمین برای ایجاد خط ارتباطی بین خطوط ۱و ۲ قطارشهری تبریز انجام شده و تلاش می شود تا قبل از اتمام فاز یک خط دو ، این مسیر مهم به منظور پشتیبانی ناوگان خط ۲ ایجاد شود.
وی با اشاره به روند مطلوب عملیات عمرانی و اجرایی ایستگاه شماره هشت (دانشسرا) اظهار کرد: اسکلت و سازه ایستگاه در حال تکمیل بوده و اکنون ۱۸ هزار مترمکعب خاکبرداری در این ایستگاه انجام شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: تلاش می شود در مرحله بعدی سقف دوم ایستگاه نیز ساخته تا طبق زمان‌بندی مرحله پی ریزی و حفر تونل آغاز شود.
وحیدکیا، با بیان اینکه دستگاه حفار(TBM) روزانه، ۹ تا ۱۰ رینک حفاری انجام می دهد، ادامه داد: با پیشروی مناسب عملیات حفاری، طبق زمانبندی در ایستگاه هشت دمونتاژ(سوار کردن قطعات روی هم) خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده با اجرای طرح‌های ترافیکی ویژه، عملیات اجرایی ایستگاه های شماره چهار و ۶ نیز تسریع می شود، گفت: براساس الزامات و تعهدات پیمانکار، تلاش می شود طبق زمانبندی اعلام شده فاز یک خط دو در زمان مقرر به اتمام برسد.
اجرای خط ۲ قطارشهری تبریز از سال ۹۰ آغاز شده و هم اکنون با ۲۳ تا ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است.
خط یک قطارشهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه فعال است.
قطارشهری تبریز در پنج خط طراحی شده است.
انتهای پیام/
عملیات ساخت مسیر ارتباطی بین خط ۱ و ۲ قطارشهری در تبریز آغاز شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار