سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

منطقه آزاد ارس مبدا ورودی قاچاق به کشور

1402/05/23 - 06:53 - کد خبر: 98083 نسخه چاپی

نصر: سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از مبادی ورودی قاچاق به کشور نام برد.

به گزارش نصر، سرهنگ ابوالفضل مهدی زاده در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه به دلیل نقص قانونی و سواستفاده برخی از این نقص ها همانند سایر مناطق آزاد، منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز به یکی از مبادی قاچاق تبدیل شده است.
وی در ادامه به آمار برخورد با مفاسد اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود: امسال 12 پرونده احتکار و پنج پرونده زمین خواری در پلیس اقتصادی استان داشتیم.
وی تعداد کل پرونده های احتکار موجود در پلیس اقتصادی استان را 46 فقره خواند و افزود: در طول این مدت 67 نفر دستگیر شده اند که ارزش ریالی تخلف شان بالغ بر پنج هزار و 291 میلیارد ریال بوده است.
سردار محمدی اضافه کرد: در حوزه قاچاق نیز 440 نفر در قالب 409 پرونده بازداشت شده اند که ارزش ریالی این پرونده ها 920 میلیارد  ریال بوده است.
وی یکی از اصلی ترین رویکردهای پلیس اقتصادی استان را مبارزه با جرایم سازمان یافته در استان خواند و گفت: در طول سالجاری سه فقره قاچاق سازمان یافته در استان داشتیم و تلاش داریم جرم ها را از ریشه شناسایی و برخورد کنیم.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت قاچاق در منطقه آزاد ارس نیز گفت: وی ادامه داد در طول این چهار ماه گذشته 38 فقره پرونده قاچاق در این منطقه تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال شده است.
انتهای پیام/
 
منطقه آزاد ارس مبدا ورودی قاچاق به کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار