حاشیه نگاری نصر از اولین جلسه سال سوم شورای کلانشهر تبریز /

از قانون کیلویی تا قهر غفوری! / دو تذکر در یک جلسه برای شهردار توسط رئیس قبلی 

1402/05/22 - 23:05 - کد خبر: 98081 نسخه چاپی

نصر: به نظر می‌رسد اولین جلسه سال سوم نوید جلسات حاشیه ای و پرچالشی را برای شورای انقلابی تبریز اولین ها خواهد داشت!

به گزارش نصر، صد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح امروز یکشنبه 22 مرداد همزمان با اولین جلسه سال سوم و ریاست "شهرام دبیری" برگزار شد.
جلسه علنی امروز با تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه شهری برگزار شد و سپس نوبت به انتخابات کمیسیون های تخصصی شورا رسید.
انتخابات کمیسیون های تخصصی بر خلاف دومین سال بصورت یکدست، رای گیری در اکثریتی که اقلیت شدند! و با تغییر جدی روبرو بود که نشان دهنده تفوق رویکرد جدیدی در سومین سال ششمین شورای شهر تبریز خواهد بود.
در انتخابات کمیسیون های تخصصی شورا نوبت به کمیسیون فرهنگی رسید که برای این کمیسیون رشیدی، برگی، غفوری، دهقان نژاد، احمدی و زعفرانچی لر اعلام کاندیداتوری کردند که رای های برگی و غفوری مساوی (5 رای) آمد و طبق قانون باید بین این دو رای گیری مجددا صورت می گرفت که "رسول برگی" اعلام کرد که انصراف می‌دهد تا "حکیمه غفوری" به کمیسیون راه یابد؛ غفوری و برگی دو عضوی بودند که گفتگو می‌کردند و برگی از غفوری میخواست تا در کمیسیون فرهنگی باشد و خود انصراف دهد اما گفتگوی این دو عضو طولاني شد و "شهرام دبیری" خطاب به غفوری گفت طبق قانون اجازه دهید رای گیری کنیم، در حالی که غفوری نیز اعلام انصراف کرد اما رئیس شورا اجازه نداد و خواستار اجرای قانون شد که در آن لحظه غفوری خطاب به اعضا گفت: قانون کیلو نچه دی؟!
او می گفت: اگر عضو شورا نخواهد عضو یک کمیسیون باشد قانون کیلویی چند است؟
اما بعد از این نیز غفوری در حمایت از شهردار خطاب به هیئت رئیسه جدید گفت: قبلا هم شهردار و هم رییس شورا لوح تقدیر ها را امضا می کردند آیا روال عضو شده؟ اشاره او به لوح تقدیر هایی بود که به خبرنگاران داده بودند. 
وی در انتهای جلسه ضمن تقدیر از کسانی که به نفع او در کمیسیون ها انصراف داده بودند خواست تا در کمیسیون ها حضور یابند. 
غفوری گفت: حتی اگر قانون الزام به عضویت در کمیسیون داشته باشد او در هیچ یک از کمیسیون ها حضور نخواهد یافت، او از هیئت رئیسه خواست تا هر کاری لازم باشد در خصوص او انجام دهند!
اما در پایان این جلسه پر از حاشیه رئیس سابق شورا "رسول برگی" در نوبت تذکر به هوشیار ابتدا به موضوع یکی از تراکتور های شهرداری که بیش از یک سال است در ویلای یکی از مدیران خدمات شهری به بهانه تعمیر کار می‌کند پرداخت و تذکر داد سپس موضوع تخلفات مجتمع سایمان را یادآوری کرد و از شهردار خواست تا به نامه ها پاسخ دهد. 
"محمدحسن اسوتچی" هم در تذکری ابراز داشت: اینکه فردی به نام دوحتور بی‌سواد یا بی‌شعور مطالبی را علیه اعضای شورا و شهرداری مطرح کند و دستگاه‌های امنیتی به این توهین‌ها جوابی نمی‌دهند، عجیب است.
وی ادامه داد: اگر مطالبی که این فرد مطرح می‌کند درست است که باید همه پاسخی به این حرف‌ها داشته باشند اما اگر دروغ است چرا دستگاه‌های امنیتی ساکت نشسته‌اند؟ یعنی نمی‌دانند این فرد کیست؟
وی همچنین بعد از تذکر برگی در رابطه با شفاف سازی پروژه سایمان گفت: آقای برگی این را مدت هاست که نامه داده ایم اما جواب نگرفته ایم!
به نظر می‌رسد اولین جلسه سال سوم نوید جلسات حاشیه ای و پرچالشی را برای شورای انقلابی تبریز اولین ها خواهد داشت!
انتهای پیام/
 از قانون کیلویی تا قهر غفوری! / دو تذکر در یک جلسه برای شهردار توسط رئیس قبلی  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار