وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو:

پیشرفت‌های ایران به خوبی اطلاع‌رسانی نشده/ جزو چند کشور تولیدکننده توربین گازی هستیم

1402/05/22 - 17:33 - کد خبر: 98065 نسخه چاپی

نصر: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف در کشور پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و به طور مثال ایران در حوزه تولید توربین گازی، جزو چند کشور تولیدکننده در دنیاست، گفت: در مجموع در برخی زمینه‌ها نیازمند تامل بیشتر هستیم، اما در بعضی حوزه‌ها وضعیت خوب و امیدبخش است.

به گزارش نصر، عباس علی آبادی درباره این که برخی مدعی عدم توسعه یافتگی ایران هستند، گفت: اگر ایران را با افغانستان، پاکستان، عراق و حتی ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس مقایسه کنیم وضعیت متفاوت از سایر کشورها است و پیشرفت کشور قابل مقایسه نیست.
وزیر صمت ادامه داد: به طور مثال، در حوزه‌هایی مثل توربین‌های گاز، پیشرفت‌های خوبی داشتیم و ایران در حوزه تولید توربین گازی، جزو چند کشور تولیدکننده در دنیا است. آمریکا، در اروپا آلمان و در آسیا ژاپن و ایران تولیدکننده توربین هستند و حتی چین و روسیه هم در این حوزه تولیدکننده نیستند.
علی‌آبادی با بیان اینکه در برخی بخش‌ها مزیت رقابتی نداریم، ادامه داد: وقتی اجرای کاری در کشور توجیه اقتصادی ندارد، پس ایران نمی‌تواند خود را در این حوزه‌ها با دیگران مقایسه کند، چرا که مزیت‌های نسبی و رقابتی دو کشور قابل مقایسه نیست.
وی افزود: در مجموع در برخی زمینه‌ها نیازمند تامل هستیم، اما در بعضی حوزه‌ها وضعیت خوب و امیدبخش است، اما این موضوع خوب تبیین نشده و نیازمند اطلاع رسانی هستیم. همه این موارد نسبی است و باید ببینیم چه موضوعی را با کدام ناحیه مقایسه می‌کنیم.
انتهای پیام/
پیشرفت‌های ایران به خوبی اطلاع‌رسانی نشده/ جزو چند کشور تولیدکننده توربین گازی هستیم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار