فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی/ دولت رئیسی وارث بدهی های کلان دولت قبل است

1402/05/22 - 16:19 - کد خبر: 98051 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: انقلاب اسلامی بر پایه اصل ولایت و با پشتوانه مردم شجاع، ولایت مدار و شهید پرور به اقتدار و امنیت رسیده و هر منطقه به وسع توان خود انجام وظیفه کرده و شهید، جانباز و ایثارگر دارد که از تمام  اقشار انتظار داریم نقش آفرینی کنند و در مراسم بزرگداشت شهدای عزیز استان حضور داشته باشند.

به گزارش نصر، سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده در نشست خبری با فعالان رسانه آذربایجان شرقی گفت: خبرنگاران رزمندگان در عرصه رسانه هستند که مقابل دفاع از ارزش و آرامش جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می جنگند. امروزه تاثیرگذارترین قشر جامعه رسانه است و امید داریم در راستای ایفای وظیفه جهت حفظ هدف های انقلاب موفق و سربلند باشند و باعث تنویر افکار عمومی شوند.
فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی که برابر ابلاغیه ریاست جمهوری اسلامی، وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح همه استان ها موظف هستند هر پنج سال یک بار کنگره، گرامیداشت شهدا را برگزار کنند، که امسال در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد و تمامی شهدای انقلاب اسلامی، مدافعین حرم، سلامت و دفاع مقدس که شامل ۱۰ هزار شهید در استان می شود یاد خواهد شد و انشالله با مشارکت تمامی اقشار جامعه اعم از نیروهای مسلح، کشوری و عموم مردم مراسمی در حد و شأن و منزلت  شهدا برگزار می شود.
عباسقلی‌زاده اذعان داشت: این ستاد با ۲۲ کمیته فعالیت خود را آغاز کرده و اکثر مسئولان، مدیران و روئسای ادارات و سازمان در رأس این ستاد قرار دارند. این کنگره استانی است که دبیران کمیته نیروهای سپاه پاسداران آذربایجان شرقی تشکیل داده اند و رئیس شورای سیاست گزاری کنگره ۱۰ هزار شهید استان نماینده ولی فقیه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم و رئیس ستاد، استاندار آذربایجان شرقی، عابدین خرم و سپاه عاشورا به عنوان دبیر اجرایی ستاد مسئولیت دارد و در شهرستان ها فرمانداران به عنوان رئیس ستاد معرفی شده اند.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: اهل رسانه باید در بحث مطالبه گری منطقی و حقیقی در راستای حل مشکلات جامعه ایفای نقش کند و با برگزاری نشست اهل رسانه با مدیران و مسئولین و بیان انتظارات اقشار جامعه می تواند تلاش های مسئولین را در مسیر رفع نیازهای جامعه قرار دهند و این بحث مطالبه گری بیشتر مشکلات را حل می کند چنانچه میتواند کمک رسانی مسئولین را آشکار کند تا در رفع مشکلات نقش آفرین باشد.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: از تمامی اقشار جامعه انتظار داریم به صورت صریح موضع خود را مقابل دشمن مشخص کنند و اگر رفتار و عملکرد کشور را با کشورهای بیگانه مقایسه کنیم مشخص می شود تمام مخاطبین کشورهای اسلامی در مقابل ایران صف آرایی کرده اند.
عباسقلی‌زاده اظهار داشت: تحریم های داروی، ادوات جنگی و سایر تحریم ها که در طول تاریخ بشریت بی سابقه است از اوایل انقلاب به کشورمان تحمیل شده است. اگر انرژی هسته ای که حق مسلم ماست مورد بهره وری قرار گیرد بیشتر مشکلات نیروهای برق رفع خواهد شد و از طرفی مصرف آبی که در نیروگاه ها صرف تولید برق می شود به چرخه مصرف مردم ایران بازمی گردد و مشکل کمبود آب هم رفع خواهد شد اما متاسفانه تحریم ها به این مشکلات دامن زده اند.
وی در خصوص خشکی دریاچه اورمیه گفت: انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه چندسالی است که در حالت راکد مانده است و یک مشکل مدیریتی دارد اما این دریاچه بر اثر خشکسالی دارد از بین می رود که با جاری کردن چند رودخانه این مشکل حل نخواهد شد و در این راستا قرارگاه خاتم الانبیا با طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه را اجرا کرد، ولی شرایط اقلیمی هوا از جمله گرما و کمبود آب این مشکل را همچنان پایدار نگه داشته است و از طرفی با انتقال آب سدها با مشکل کمبود آب شهری مواجه شده ایم.
فرمانده سپاه عاشورا از مردم ایران تشکر کرد و ادامه داد: مردم در اغتشاشات سال گذشته آگاهی و فروتنی خود را نشان داده و شناخت خود از دشمن را به نمایش گذاشتند و در فراخوانی های علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی جواب کوبنده ای دادند و اما باید از شبکه های اجتماعی معاند دور بماند تا گمراه نشود همچنین رسانه داخلی نقش بسزای در جلوگیری از شایعه پراکنی ها داشت.
وی ادامه داد: تشکر دیگری هم از امام جمعه محترم تبریز داریم که عامل انسجام و هم افزایی در استان شده و همچنین الگویی برای کشور است.
عباسقلی‌زاده گفت: در انتخابات ۱۱ اسفند آنچه از همه مردم انتظار داریم این است که در این تصمیم بزرگ شرکت کنند، وظیفه اصلی نمایندگان رفع موانع قانونی جهت تسهیل زندگی مردم است و سپاه که در تمامی حوزه ها حافظ دستاوردهای انقلاب و کنار دولت است، اما در کنار آن به یاری مردم مناطق محروم  هم می رسد. رویکرد حضور سپاه در انتخابات فراهم ساختن امنیت و سلامت مردم است و هیچ گونه دخالتی در تبلیغات و حمایت نمایندگان نخواهد داشت فقط مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق می کند تا نماینده شایسته ای برای استان برگزینند.
وی در خصوص مشکلات اقتصادی و تورم گفت: عامل اصلی قبل از دولت رئیسی است چنانچه تمامی ارتباطات با کل کشور قطع بوده و خرید و فروش نفت صورت نمی گرفت در کنار آن دولت روحانی بدهی های زیادی بر دوش دولت رئیسی گذاشته است و بیشترین انرژی و بودجه صرف حل این مشکل می شود، اما بعد از دولت روحانی و تحویل دولتی با بدهی های کلان، با ایجاد پل ارتباطی با قفقاز، ترکمنستان و قرارداد شانگهای تا حدودی مشکلات اقتصادی رفع شده است.  
فرمانده سپاه عاشورا در انتهای سخنان خود گفت: مشکل اصلی در بدنه دولت است به گونه ای که کارشناسان قوانین را برای دستورالعمل اجرایی مسئولین در راستای تامین امنیت اقتصادی و اشتغالزایی تسهیل نمی کنند. پس مطالبه گری اهل رسانه منجر به ایجاد انگیزه در ادارت می شود، سپاه به عنوان نهاد خادم مردم و همچنین استانداران و فرماندهان در مساجد میز خدمت در اختیار مردم گذاشته اند اهل رسانه با استفاده از این موقعیت میتوانند مطالبات جامعه را در اختیار مسئولین قرار دهند.
انتهای پیام/
برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی/ دولت رئیسی وارث بدهی های کلان دولت قبل است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار