سخنگوی وزارت بهداشت:

نشانه شیوع زیرسویه شیوع کرونا در ایران یافت نشد

1402/05/22 - 15:15 - کد خبر: 98048 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشف زیر سویه‌های جدید کرونا در جهان به معنی شیوع آنها در ایران و سایر کشورها نیست و در ماه‌های گذشته علاوه بر زیرسویه EG۵، زیرسویه‌های متعدد دیگری هم در جهان کشف شده‌اند که هیچ یک شیوع نیافته و در ایران نیز شناسایی نشده بودند.

به گزارش نصر، پدرام پاک آیین امروز در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: زیرسویه EG۵ نخستین بار ماهها قبل یعنی ۱۷ فوریه یا ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در جهان شناسایی شد.
وی اظهارداشت: این زیرسویه، مشتق از یکی از زیرسویه های امیکرون بنام XBB۱, ۹.۱ است و از طرف سازمان جهانی بهداشت تحت رصد و سپس تحت توجه طبقه بندی شده است.
پاک آیین وی افزود: همچنین این زیرسویه در ۵۱ کشور شناسایی شده و از زمان شناسایی تا کنون تغییری در بیماری زایی آن مشاهده نشده است.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این مطلب که در ایران، آزمایش سکانس برای تعیین سویه و زیرسویه به تعداد بالغ بر ۲۰۰ مورد در هر ماه به ویژه در مورد مسافران خارجی و در مرزها انجام می شود، اظهار داشت : زیر سویه EG۵ از زمان کشف آن تاکنون در ایران شناسایی نشده است.
وی گفت: خبر منسوب به یکی از دانشگاه های تهران مبنی بر توصیه به عموم برای ماسک زدن مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و فعلا چنین توصیه ای وجود ندارد.
 مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت سوم مرداد سال جاری در اطلاعیه ای مبتنی بر نظر کمیته علمی کشوری کرونا از پایان شرایط اضطراری کرونا و استفاده همگانی از ماسک خبر داد.
انتهای پیام/ 
نشانه شیوع زیرسویه شیوع کرونا در ایران یافت نشد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار