دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی؛

دختر اپه‌ایست ارومیه‌ای مدال برنز کشور را نصیب خود کرد

1398/09/28 - 09:52 - کد خبر: 9802 نسخه چاپی

نصر: دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: «سکینه نوری» اپه‌ایست ملی‌پوش اهل ارومیه مدال برنز بخش انفرادی رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان بانوان کشور را بر گردن آویخت.

به گزارش نصر، علی نجف‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: در این رقابت‌ها مهسا پوررحمتی و اعظم بختی هر دو از آذربایجان‌شرقی به ترتیب اول و دوم شدند و نوری به همراه عطیه‌سادات دست‌خوش مقام سوم مشترک را از آن خود کردند.
وی بیان کرد: این مسابقات با حضور ۴۶ شمشیرباز از ۱۳ استان کشور طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر ماه به میزبانی شهر تبریز در استان آذربایجان‌شرقی در حال برگزاری است و امروز پنج‌شنبه دیدارهای بخش تیمی برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: طی هفته گذشته نیز تیم فلوره دختران آذربایجان‌غربی متشکل از الهه قهرمانی، هانیه خوشخواهی، شیدا حسینی و زهرا حیدرزاده، امروز جمعه در دیدار نهایی با پیروزی مقابل تیم تهران برای نخستین بار در رده سنی بزرگسالان بر سکوی قهرمانی ایران جای گرفت.
دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی افزود: شهریور امسال تیم فلوره دختران استان با ترکیب هانیه خوش‌خواهی، شیدا حسینی، زهرا حیدرزاده و هلیا اسمعیل‌زاده به مربی‌گری فریما باباپور با برتری مقابل اصفهان در دیدار فینال دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور بر سکوی قهرمانی جای گرفت.
سکینه نوری متولد سال ۱۳۷۴ بوده و برای نخستین بار در سال ۱۳۸۸ با کسب مقام سوم المپیاد ورزشی ایرانیان به اردوی تیم ملی اپه دختران دعوت شد.
سومی جوانان ۲۰۱۱ آسیا در تایلند (پس از ۳۷ سال برای ایران)، اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان ۲۰۱۲ جهان در روسیه، نایب قهرمانی تورنمنت بین المللی ۲۰۱۲ گرجستان، سومی مسابقات جوانان آسیا در اندونزی، سومی مسابقات قهرمانی ۲۰۱۳ آسیا در کویت و برنز مسابقات بین المللی ۲۰۱۴ قزاقستان از جمله عناوین قهرمانی این ورزشکار ملی‌پوش است.
هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی یکی از هیات‌های فعال و موفق استان است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه‌مندان این رشته دارد؛ این هیات فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد.
طاهر عاشوری، سکینه نوری و الهه قهرمانی سه شمشیرباز باسابقه و ملی‌پوش ارومیه‌ای هستند که مقام‌های متعددی در مسابقات آسیایی، بین‌المللی و کشوری کسب کرده‌اند.
انتهای پیام/
دختر اپه‌ایست ارومیه‌ای مدال برنز کشور را نصیب خود کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار