خبر/

برگزاری مراسم گرامیداشت مرحوم مهندس تقی زاده، بنیانگذار گروه صنعتی آمیکو در تبریز

1397/11/29 - 07:29 - کد خبر: 98 نسخه چاپی

برگزاری مراسم گرامیداشت مرحوم مهندس تقی زاده، بنیانگذار گروه صنعتی آمیکو در تبریز

به گزارش سرویس اقتصادی نصر، سید ضیاء رضوی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اعلام این خبر، افزود: مراسم گرامیداشت بنیانگذار فقید گروه صنعتی آمیکو روز پنجشنبه این هفته از ساعت 16 الی 18 در مسجد طوبی تبریز برگزار می شود.

وی افزود: جامعه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی آذربایجان شرقی برای بزرگداشت و تکریم جایگاه رفیع این فعال بزرگ صنعت خودروسازی کشورمان روز پنجشنبه گرد هم خواهند آمد.

این گزارش می افزاید، مراسم گرامیداشت بنیانگذار گروه صنعتی آمیکو با حضور فعالان صنعتی و مسئولان استانی به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز دوم اسفند ماه در مسجد طوبی واقع در بلوار آزادی برگزار می شود.

به گزارش نصر، مهندس تقی تقی‌زاده صنعتگر پیشکسوت و نام آشنای آذربایجان شب نوزدهم بهمن ماه گذشته و در پی یک حادثه رانندگی در  بابلسر به شدت مصدوم و ساعاتی بعد در بیمارستانی در شمال کشور درگذشت.

وی که متولد سال 1331 دهستان شجاع در جلفا بود، پس از تحصیل در رشته مهندسی صنایع در آمریکا و کسب مهارت‌های تخصصی صنعت خودرو در خارج و داخل کشور، مدیریت شرکت ستاره ایران (نماینده مرسدس‌بنز در ایران) را در دهه 60 بر عهده گرفت.

مهندس تقی‌زاده در سال 1368 با تاسیس شرکت صنعتی آذرموتور در منطقه مرزی جلفا و ثبت جهانی برند آمیکو (AMICO) که علامت اختصاری (Azar Motor Industrial CO) است، گروه صنعتی آمیکو را بنیان نهاد و در طی مدت 30 سال از احداث اولین واحد صنعتی اقدام به توسعه و تأسیس واحدهای صنعتی متعددی در رشته‌های مختلف تولیدی کرد که اغاب صاحب برندهای مشهور در صنعت کشور شدند.

اما مهم‌ترین یادگار مهندس تقی‌زاده خودروهای کاروتجاری شرکت ارس‌خودرو دیزل است که با برند آمیکو شناخته می‌شود.

همچنین نخستین خودرو داخلی دارای 88 استاندارد روز دنیا (پیکاپ آسنا) نیز با ابتکار و پیگیری وی اخیرا به بازار عرضه شد.

تأسیس دانشگاه تکنولوژی آمیکو برای پرورش نیروهای کاربردی و علمی از دیگر اقدامات مهم این پیشکسوت صنعت کشور است.

انتهای پیام/

برگزاری مراسم گرامیداشت مرحوم مهندس تقی زاده، بنیانگذار گروه صنعتی آمیکو در تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار