مسئول کانون ورزش آستان قدس رضوی خبر داد:

جشنواره ای با شعار محرومیت زدایی در ورزش استان

1402/05/21 - 22:58 - کد خبر: 97998 نسخه چاپی

نصر: مسئول دبیر جشنواره و کانون ورزش آستان قدس رضوی گفت: هیأت های ورزشی، اداره ورزش و جوانان و کانون های ورزش و جوانان آستان قدس رضوی تمامی شهرستان ها هماهنگی های لازم را انجام داده اند که جشنواره آستان قدس رضوی از مناطق محروم اجرا شود.

به گزارش نصر، سید جواد مرتضوی در نشست خبری گفت: افتتاحیه اولین دوره جشنواره فرهنگی، ورزشی آستان قدس رضوی در استان که روز پنجشنبه  ۲۶ مرداد در سالن شهید اقدم در سه رشته ورزشی فوتسال، والیبال و پهلوانی زورخانه برگزار می شود و شرکت کنندگان در رده سنی آینده سازان متولدین ۸۶/۱۰/۱۱ الی  ۸۸/۱۰/۱۱ هستند که قریب به ۸۰۰ نفر در سطح استان در این جشنواره  شرکت میکنند.
مرتضوی گفت: برنامه ها بر این اساس است که تمامی رشته ها به صورت جداگانه، منطقه ای و یا نهایی که تبریز به عنوان میزبان معرفی شده است برگزار شود و در نهایت به شمال غرب کشور اعزام شوند و امید بر این است که ورزشکاران آذربایجان شرقی در این مسابقات نتیجه مطلوبی بگیرند.
وی ادامه داد: در افتتاحیه جشنواره مدیرعامل فرهنگی، ورزشی تربیت بدنی آستان قدس رضوی و معاونت ورزشی آستان قدس رضوی حضور خواهند داشت و هدف از این جشنواره معرفی ورزش رضوی در استان است تا در کنار کار فرهنگی رشته ورزش را هم  به سوی پیشرفت سوق دهیم.
مسئول کانون ورزش آستان قدس رضوی در خصوص مسابقات نهایی که در سطح کشور برگزار می شود توضیح داد: استان مشهد میزبان مسابقات نهایی است و قهرمانان ضمن اینکه تشویق و تقدیر می شوند، به عنوان خادمان رضوی انتخاب خواهند شد.
وی ادامه داد: از ظرفیت ورزش زورخانه ای میانه، اهر، مرند، باسمنج و مراغه که شامل ۱۲ تیم است و  همچنین رشته فوتسال از تمامی شهرستان در این جشنواره شرکت می کنند که در نهایت مسابقات بین ۶ تیم در استان مشهد برگزار خواهد شد
مرتضوی اذعان داشت: حوزه ورزش استان چه در مدیریت و چه مربی گری و ورزشکاران وضعیت خوبی ندارد و منجر به انحراف ورزشکاران می شود، و ورزش ها در راستای منش قهرمانی قرار نگرفته اند به طوری که  ورزشکاران با بودجه و هزینه خود پیشرفت میکنند و مظلوم واقع شده اند و از منش جوانمردی حضرت علی (ع) بهره مند نمی شوند.
 مرتضوی در انتهای سخنان خود با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی فعالیت خود در زمینه ورزش را از سال ۹۶ شروع کرده است اما به خوبی معرفی نشده و ادامه داد: این جشنواره جهت کمک رسانی در تعلیم و تربیت در حوزه ورزش در مناطق محروم از اهمیت زیادی برخوردار است و از پتانسیل آستان قدس رضوی برای پیشرفت در حوزه ورزش استان استفاده می شود و قصد داریم این برنامه را از مناطق محروم شهرستان ها و محلات تبریز شروع و به شمال غرب کشور برسانیم تا درنهایت ورزشکاران به سطح کشوری برسند.
انتهای پیام/
جشنواره ای با شعار محرومیت زدایی در ورزش استان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار