مدیرکل تعزیرات حکومتی استان:

۱۸ پرونده تخلف برای مشاوران املاک در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

1402/05/21 - 10:12 - کد خبر: 97953 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به استمرار گشت‌های مشترک تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، گفت: در اجرای این طرح ۱۸ فقره پرونده تخلف برای بنگاه‌های معاملاتی املاک در استان تشکیل شد.

به گزارش نصر، صمد حضرتی افزود: در این طرح ۳۹ تیم در استان بر بازار املاک و مستغلات استان نظارت می کنند و تاکنون در این رابطه ۳۹ بازرسی از بنگاه های معاملاتی انجام شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه های مشاور املاک و کنترل بازار اجاره مسکن، اعلام و اظهار کرد: در اجرای این طرح پنج واحد مشاور املاک در تبریز و یک واحد در ملکان پلمپ شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی عمده تخلفات مشاوران املاک را نداشتن مجوز و عدم ارایه کد رهگیری از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات اعلام کرد و گفت: گشت های مشترک بازرسی از بنگاه های معاملاتی املاک در استان ادامه داشته و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می شود.
حضرتی، ادامه داد: معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن باید دارای کد رهگیری بوده و عدم دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک مصداق تخلف از قانون نظام صنفی عرضه خارج از شبکه است.
وی یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه جلسه شورای عالی مسکن با تشکیل کارگروه نظارت بر بازار مسکن در سراسر استان تیم های گشت مشترک جهت بازرسی از مشاوران املاک تشکیل و بازرسی از این اماکن آغاز شد.
حضرتی، با تاکید بر اینکه بنگاه‌های معاملات املاک غیرمجاز از دلایل افزایش غیرواقعی و سوداگرانه قیمت مسکن است، افزود: در راستای کنترل قیمت اجاره مسکن در سطح استان، تلاش می شود با کمک سایر نهادها، بنگاه‌های غیرمجاز شناسایی و بنگاه های مشاور املاک مجاز ساماندهی شود.
در سه ماه نخست امسال به دنبال رسیدگی به چهار هزار و ۹۶۸ پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات در استان، متخلفان این حوزه در واحدهای اجرای احکام به پرداخت حدود پنج هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
انتهای پیام/
۱۸ پرونده تخلف برای مشاوران املاک در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار