به همت خیرین جوان تبریز و با حضور خبرنگاران صورت گرفت:

تحویل هشت واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی

1402/05/20 - 19:15 - کد خبر: 97937 نسخه چاپی

نصر: هشت واحد مسکونی توسط موسسه خیرین جوان تبریز در مناطق زلزله‌زده خوی ساخته شد.

به گزارش نصر، هشت واحد ‌مسکونی تخریب شده در روستای «وار»،کانون مرکز زلزله خوی، به همت مردم خیر تبریز و توسط موسسه خیرین جوان تبریز احداث شده بود، امروز به مناسبت هفته خبرنگار، توسط اصحاب رسانه آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و بدون حضور مسئولین افتتاح و‌ کلید آن به صاحب خانه ها تقدیم شد.
مناطق زلزله‌زده خوی هشت ماه بعد از وقوع زلزله شدید در زمستان سال پیش همچنان چهره یک شهر زلزله زده را دارد. برخی چادرها و کانکس هایی که زیر برف و باران بودند، این‌بار زیر نور آفتاب همچنان پا برجاست.
 

به گفته اهالی آن مناطق، متاسفانه تا امروز خبری از ساخت و سازهای وعده داده شده از طرف مسئولین نیست.
این در حالی است که ماه‌ها پیش مسئولان امر هر از گاهی در مناطق زلزله زده خوی حضور می‌یافتند و‌ بعد از چند عکس یادگاری منطقه را ترک می‌کردند، اما در این روزهای داغ تابستانی دیگر خبری از عکس و بازدید هم نیست و امید مردم این منطقه به دست مردم خیر است که از روزهای اول این بحران، در کنار مردم بوده و با پوشش نیازهای اساسی از جمله، خوراک، پوشاک، تامین چادر، تامین کانکس، و از همه مهم تر ساخت و تحویل واحد های مسکونی، به یاری مردم آسیب دیده از زلزله خوی شتافتند.
 

امسال هفته خبرنگار خبرنگاران تبریز با افتتاح خانه های جدید الاحداث مناطق زلزله‌زده خوی طعمی متفاوت و دل‌نشین تری با چاشنی کار خیر به خود گرفت. این در حالی است که فعلا هیچ واحد دولتی در خوی افتتاح نشده است.
مدیرعامل موسسه خیرین جوان تبریز گفت: اگر رسانه ها نبودند، اگر عکاسان و قلم خبرنگاران نبود، مردم از عمق حادثه زلزله خوی بی خبر می‌ماندند و آسیب دیدگان زلزله خوی تنها می‌ماندند. اگر رسانه ها نبودند عملکرد خیرین دیده نمی‌شد و عده کمی به خیرین اعتماد می کردند. 
“محرم ‌بیرق‌دار” امروز در جمع خبرنگاران گفت: حال که دلیل اصلی احداث این واحدها، همت رسانه‌ها در اطلاع رسانی و همت خیران عزیز است، لذا باید به دست خبرنگاران نیز افتتاح شود.
وی افزود: این پروژه ها از تیر ماه امسال با نظارت بنیاد مسکن آغاز و بعد از ۴۵ روز در ۲۰ مرداد ماه امسال به نیازمندان واگذار شد.
 

بیرق دار تصریح کرد: مساحت این ۸ واحد مسکونی بالغ بر ۷۵ الی ۹۵ متر مربع است که هزینه احداث هر واحد
بالغ بر ۵ میلیارد ‌و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و اجرای این‌پروژه بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال هزینه داشته است.
وی ادامه داد: ۶ واحد از این خانه‌ها امروز تقدیم مددجوها شدند و دو واحد باقیمانده دیگر تا هفته آینده تحویل خواهند شد.
انتهای پیام/
تحویل هشت واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار