تازه‌ ترین آمار دولتی نشان می دهد:

خودکشی در آمریکا رکورد زد

1402/05/20 - 12:55 - کد خبر: 97924 نسخه چاپی

نصر: تازه‌ ترین آمار دولتی آمریکا نشان می‌دهد که خودکشی‌های منجر به مرگ در آمریکا در سال ۲۰۲۲ رکورد زده و با افزایشی ۲.۶ درصدی نسبت به سال قبل به ۴۹ هزار و ۴۴۹ مورد رسید.

به گزارش نصر، جیل هارکاوی فریدمن معاون بخش تحقیقات در بنیاد آمریکایی جلوگیری از خودکشی گفت که مهمترین عامل افزایش خودکشی در این کشور دسترسی فزاینده به سلاح گرم است.
بنا به این گزارش، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا پنجشنبه به وقت محلی با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیش از نیمی از این خودکشی‌ها با استفاده از سلاح گرم بوده است.
آمار این مرکز نشان می‌دهد که ۴۸ هزار و ۱۸۳ نفر سال ۲۰۲۱ بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در سال ۲۰۲۲ به ۴۹ هزار و ۴۴۹ نفر رسید.
خاویر باسرا وزیر بهداشت آمریکا در بیانیه‌ای گفت: از هر ۱۰ آمریکایی ۹ نفر معتقد است که ایالات متحده با بحران سلامت روانی مواجه است. آمار جدید خودکشی در آمریکا این وضعیت را آشکار می‌کند.
وی افزود که بسیاری از مردم این کشور معتقدند که درخواست کمک از دیگران نشانه ضعف است.
نرخ خودکشی آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴.۹ مرگ در هر صد هزار نفر است که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۸ حدود پنج درصد بالاتر است.
آسوشیتدپرس گزارش داد، کارشناسان هشدار می‌دهند که خودکشی یک مساله پیچیده است و افزایش آمار آن ناشی از مسائل مختلفی از جمله نرخ بالای افسردگی و دسترسی محدود به خدمات بهداشت روانی است.
جیل هارکاوی فریدمن معاون بخش تحقیقات در بنیاد آمریکایی جلوگیری از خودکشی گفت که مهمترین عامل افزایش خودکشی در این کشور دسترسی فزاینده به سلاح گرم است.
انتهای پیام/
خودکشی در آمریکا رکورد زد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار