فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران:

خبرنگاران امین جامعه هستند / بی انضباطی ترافیکی زمینه ساز بی انضباطی مدنی

1402/05/19 - 17:39 - کد خبر: 97909 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از خبرنگاران به عنوان قشر امین جامعه یاد کرد و اظهار داشت: تعامل دو سویه بین رسانه و پلیس بسترساز امنیت در جامعه است.

به گزارش نصر، سردار علی محمدی همزمان با روز خبرنگار ضمن حضور در نشست خبری از تلاش های خبرنگاران فعال استان تجلیل کرد.
وی رشته خبرنگاری را جزو‌مشاغل پرارزش پرمعنا و‌اثر گذار خواند که تلاش شان زیاد به چشم نمی آید و افزود: خبرنگاری از مشاغل با اهمیت است و آنان به عنوان امین همه جامعه شناخته می شوند؛ مخاطبان تان ضمن اطلاع از آخرین خبرها از خدمات مدیران خحدوم نیز مطلع می شوند.
سردار محمدی با عنوان اینکه رسانه نزد مردم دارای جایگاه و منزلتی خاص است، اظهار داشت: رسانه هم می تواند زمینه امید و اشتیاق را در جامعه فراهم کند و هم با نگاهی خاص زمینه ناامیدی و دلسردی را تقویت کند.
وی رسانه ها را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و بالعکس خواند و گفت: امنیت در جامعه مهمترین عامل اثرگذار است و پلیس نقش کلیدی در تامین آن دارد؛ تعامل دو سویه بین رسانه و پلیس امنیت جامعه را تقویت می کند.

پلیس در ترافیک
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه تبیین واقعیت ها و ابعاد مختلف یک رویداد نگاه مردم را نسبت به آن رویداد و عوامل مقصر در آن تغییر می دهد؛ اذعان داشت: به عنوان مثال در صحنه ای که ترافیک خودروها ایجاد شده اول از همه حاضران به دنبال پلیس می گردند این در حالی است که عوامل مختلفی در بروز این امر دخیل هستند.
وی ادامه داد: در حالی که برای احداث یک کلینیک درمانی در یک تقاطع هیچ پیش بینی پارکینگی نشده است نباید انتظار داشت که در آن تقاطع ترافیک ایجاد نشود.
وی اذعان داشت: ایجاد مراکز درمانی در شاهراه های شهر و تاسیس برخی مشاغل مرتبط در حاشیه این مراکز درمانی بسیاری از معابر اصلی شهر را با چالش جدی ترافیکی مواجه کرده است.
سردار محمدی تاکید کرد: پلیس به عنوان عامل نظم آفرین در صحنه حاضر است ولی در مسیری که زیرساخت ها با مشکل ترافیکی مواجه است چگونه می توان روان سازی را به نحو احسن انجام داد.
وی با اشاره به ترافیک خیابان 17 شهریور جدید تبریز گفت: در این خیابان بیش از 700 پزشک و مرکز درمانی و تشخیص طبی مستقر هستند با هر فرمول ریاضی هم تعداد مراجعان و خودروهای در حال تردد و پارک شده این خیابان را حساب کنید با مساحت این معبر همخوانی ندارد.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه برخی قوانین راهنمایی و رانندگی نیز از سووی مردم با کم توجهی مواجه می شود اذعان داشت: نبود برخی زیرساخت ها موجب شده است که برخی از شهروندان نیز نسبت به برخی قوانین کم توجه شده اند.

بی انضباطی ترافیکی زمینه ساز بی انضباطی مدنی
وی در ادامه تاکید کرد: بی انضباطی ترافیکی در شهر اگر زیاد تر شود زمینه ساز بی انضباطی اجتماعی و بی انضباطی مدنی را تقویت می کند.
وی این نوع بی تفاوتی نسبت به قانون را بسترساز بی توجهی در سایر قوانین عنوان کرد.
انتهای پیام/
خبرنگاران امین جامعه هستند / بی انضباطی ترافیکی زمینه ساز بی انضباطی مدنی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار