مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ارائه بیمه رایگان به یک میلیون و ۸۰۰ دارنده بیمه سلامت/ صرفه جویی ۲۰۰ میلیاردی با الکترونیکی شدن نسخه ها

1402/05/19 - 15:17 - کد خبر: 97887 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه خدمات بیمه سلامت در دورترین نقاط کشور نیز ارائه می‌شود، افزود:  یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کاملا رایگان بیمه شده‌اند و هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش نصر، وحید مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: کل معوقات موسسات که بالغ بر ۶۷۰ میلیارد تومان بود و شامل مطالبات روستایی، موسسات سرپایی و پزشکان خانواده است را پرداخت کردیم و همچنین در بحث بستری تا خرداد ماه ۱۴۰۲ معوقات را پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه خدمات بیمه سلامت در دورترین نقاط کشور نیز ارائه می‌شود، افزود: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کاملا رایگان بیمه شده‌اند و هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند.
وی با اشاره به رایگان شدن بیمه پنج دهک اول جمعیتی گفت: ۴۴۷ هزار نفری که اطلاعاتشان در سیستم وجود دارد، بدون هیچ هزینه‌ای و به صورت اتوماتیک بیمه آنها تمدید می‌شود. دهک شش هم با پرداخت ۲۰ درصد حق بیمه، دهک هفت با ۳۰ درصد، دهک هشت با ۴۰ درصد می‌توانند شامل بیمه سلامت شوند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تفویض صندوق بیماری‌های خاص به بیمه سلامت، ادامه داد: هدف از این صندوق کاهش هزینه‌های بیماران خاص نزدیک به صفر است، ۱۰۷ گروه بیماری خاص در این صندوق قرار دارند که در این صندوق تا به امروز ۴۸ هزار نفر در این حوزه نشاندار شده‌اند.
وی ادامه داد: از آذر ماه سال گذشته که این صندوق به ما ابلاغ شده بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان در قالب خسارت متفرقه به این عزیزان پرداخت شده است.
مجیدی با اشاره به خدمات ارائه شده به زوجین نابارور، افزود: تا به امروز سه هزار و ۳۰۲ زوج نشاندار شده‌ از مزایای خدمات نازایی بهره مند شدند که بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان به این افراد برای خدمات بیمه‌ای مانند آی وی اف و… پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: هفت مرکز خدمات ناباروری در استان ارائه خدمات می‌دهند که با تمام این مراکز هم طرف قرارداد هستیم.
مجیدی به دیگر وظایف بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف بیمه سلامت بیمه نمودن مادران باردار و کودکان متولد شده تا پنج سالگی است که در یک و نیم سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۰۳ مادر باردار و بیش از ۱۴۴ هزار نفر از کودکان زیر پنج سال تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی در خصوص تهیه داروی بیماران خاص مانند دیابتی‌ها عنوان کرد: اگر افراد تحت پوشش بیمه سلامت که بیماری مثل دیابت داشته و نشاندار نشده باشند نزدیک به ۳۰ درصد قیمت دارو را پرداخت می‌کنند اما اگر نشاندار شده باشند مبلغ بسیار کمتری را پرداخت می‌کنند.
وی همچنین با بیان اینکه تا ۱۳۹۸ سازمان بیمه سلامت ۲۰۰ میلیارد هزینه چاپ دفترچه میکرد و سو استفاده ها قابل کنترل نبود، گفت: با الکترونیکی شدن نسخه ها مقابل هزینه های گزاف گرفته شد و هم قابل رد یابی است.
 محدید اضافه کرد: این موضوع یکی از اقدامات خوب در چندسال گذشته توسعه دولت الکترونیک بوده است که خوشبختانه با اطلاع رسانی‌ خوب رسانه‌ها این طرح تقریبا بدون مشکل پیش رفته و سال گذشته یکصد موسسه درمانی نسخ را به صورت الکترونیکی ارسال کرده‌اند.
انتهای پیام/
ارائه بیمه رایگان به یک میلیون و ۸۰۰ دارنده بیمه سلامت/ صرفه جویی ۲۰۰ میلیاردی با الکترونیکی شدن نسخه ها گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار