مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز ؛

204دوربین ثبت تخلف در ۱۴۵ نقطه تبریز فعالیت می کنند

1398/09/27 - 17:03 - کد خبر: 9787 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز از فعالیت ۲۰۴ دوربین در ۱۴۵ نقطه از شهر خبرداد و گفت: ۴۰ دوربین پلاک خوان نیز با هزینه بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان نیز در ۵ ماه آینده در شهر نصب می شود.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، اصغر آدی بیگ عصر امروز در همایش روز ملی حمل و نقل اظهار داشت: در جهان امروز ساکنان کشورهای توسعه یافته همواره سعی دارند تا از وسایل نقلیه چهار چرخ فاصله گرفته و به سمت دوچرخه سواری حرکت کنند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز افزود: در این راستا سازمان های زیر مجموعه شهرداری تبریز نیز در تلاشند تا با روان سازی ترافیک از بروز حوادث مالی و جانی جلوگیری کرده و از بروز حوادث ناگوار و غیر قابل جبران جلوگیری نمایند.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی ادامه داد: فرهنگ سرمایه است و هرچقدر برای آن تلاش کنیم مفید است و ما برنامه های دراز مدتی را در حوزه فرهنگ و آموزش ترافیک شروع کرده ایم تا بتوانیم در سال های آینده از ثمرات این طرح ها بهرمند شویم.
آدی بیگ ترویج پویش های مردمی را از دیگر اقدامات آن سازمان برشمرد و یادآور شد: شهروندان سرمایه های شهر هستند به همین منظور پویش سه شنبه های بدون خودرو و یکشنبه های احترام به قانون را اجرایی کرده ایم و علاوه بر آنها روزانه به 100 دانش آموز طی مراجعه به 3 مدرسه در هفته آموزش های ترافیکی را به صورت رایگان تعلیم می دهیم.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت کارکرد دوربین های کنترل ترافیکی خاطرنشان ساخت: این دوربین ها توانسته نقش موثری در روان سازی ترافیکی نقاط پر تردد شهر داشته و روزانه 50 شهروندی که خودرو آنان به سرقت رفته به ما مراجعه می کنند که از طریق این دوربین ها بخشی از آن پیدا می شود.
آدی بیگ در پایان از فعالیت 204 دوربین در 145 نقطه از شهر خبرداده و گفت: 40 دوربین پلاک خوان نیز با هزینه بالغ بر 14 میلیارد تومان نیز در 5 ماه آینده در شهر نصب می شود.
یونس منفرد رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش اظهار داشت: عامل دوم تصادفات درون شهری موتور سیکلت سواران هستند.
وی با بیان اینکه ترویج حمل و نقل عمومی باعث کاهش بسیاری از مشکلات خواهد شد، افزود: باید این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم که مردم در مراجعه به هسته مرکزی شهر و نیز مسیرهای کوتاه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا بسیاری از مشکلاتمان حل شود.
رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در هشت ماه گذشته، قریب به نیمی از تصادفات شهری مربوط به عابران پیاده است.
منفرد در پایان ضمن گرامیداشت 26 آذر و صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)؛ جا به جایی ایمن و آسان را دو عامل مهم در شهرهای توسعه یافته جهان دانست و بر ضرورت توسعه زیر ساخت های شهری تاکید کرد.
مهدی یوسفی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز نیز در این همایش اظهار داشت: با بودجه 14 میلیارد تومانی که صرفاً از منابع داخلی شهرداری تامین شده است، برای این شهر دوربین های پلاک خوان خریداری شده که برای ثبت جرائم رانندگی استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش شهروندی ادامه داد: در دو سال گذشته تجهیزات ترافیکی مختلفی را تامین کردیم اما باعث کاهش تصادفات نشده که تحقق این امر مستلزم توجه ویژه به آموزش های شهروندی در حوزه حمل و نقل است.
یوسفی با بیان اینکه سال 1405 به نام شهر بدون تلفات جانی ناشی از تصادفات نامگذاری شده، تصریح کرد: روزانه 3.6 میلیون سفر درون شهری انجام می شود که 1.9 میلیون از این رقم را تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو برعهده دارند که تلاش می شود با تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز در وهله اول سهم زیر مجموعه های شهرداری به 50 درصد و در آینده به 75 درصد برسد.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز خاطرنشان ساخت: با تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر افزایش سهم مسافرت های درون شهری، شاهد کاهش استفاده از خودروهای شخصی و به دنبال آن آمار تصادفات نیز کاهش خواهد یافت.
یوسفی افزایش رغبت برای استفاده از حمل و نقل عمومی را مستلزم ایجاد بسترهای لازم مانند پایانه ها و اتوبوس های مدرن و خطوط قطارشهری فراگیر دانست.
وی در پایان گفت: در 6 ماه گذشته مبلغی بالغ بر 41 میلیارد تومان جریمه در تبریز وصول شده که سهم شهرداری تبریز از این مبلغ 24 میلیارد تومان است که تاکنون ریالی از بابت این به شهرداری اختصاص نیافته است.

انتهای پیام/
204دوربین ثبت تخلف در ۱۴۵ نقطه تبریز فعالیت می کنند خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار