مدیرعامل بیمه دی مطرح کرد؛

شاخص ضریب نفوذ بیمه در کشور 1.9 است

1402/05/18 - 23:45 - کد خبر: 97842 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل بیمه دی گفت: سهم فرهنگ و اطلاع رسانی در موضوع بیمه بسیار مهم است، زیرا استفاده از شرایط بیمه در مواقع تلخ پیش می آید و این منجر به بی ارزش کردن صنعت بیمه می شود که افراد غالباً از تعهدات بیمه اعلام نارضایتی می کنند.

به گزارش نصر، در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز که از طریق وبینار حضور مجازی یافته بود، افزود: خبرنگاری کار سخت و زیان آور است و رسانه ایران از سابقه بسیار ارزشمندی برخوردار است. در طول سال همیشه رسانه ها محوریت دارند و خبرنگاران درباره همه چیز می‌نویسند ولی درباره خود خبرنگاران چیزی نوشته نمی‌شود و به دلیل پیشرفت فناوری خبرها به صورت آنلاین و سریع در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
مدیرعامل بیمه دی گفت: وضعیت بیمه در ایران که با شاخص ضریب نفوذ معرفی می شود و از حاصل تقسیم حق بیمه تولید شده بر تولید ناخالص داخلی به دست می آید ۱.۹ است که در جهان ۴۵ درصد سهم بیمه زندگی و ۵۶ درصد سهم بیمه غیرزندگی می باشد. ضریب نفوذ بیمه در ایران به دلیل شرایط ایدولوژیک نسبت به کشورهای همسایه در وضعیت مثبتی قرار دارد، که عربستان ۱.۳ و امارت نسبتا وضعیت مطلوب تری از ایران دارد.
موهبتی ادامه داد: امریکا اولین تولید کننده حق بیمه با ضریب نفوذ ۱۱ و بعد چین ضریب نفوذ ۳.۹ است و به دلیل اینکه تعداد جمعیت زیادی دارد در رتبه دوم تولیدکننده درمان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: ایران حق بیمه تولید ۰.۴ با  جمعیت یک در صد دارد که این منجرشد در سال ۲۰۲۳ مبلغی بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار خروجی از بیمه داشته باشیم و رتبه ۴۱ از را از ۲۰۷ کشور و رتبه ۱۵۴ در دنیا را کسب کرده ایم با این حال وضعیت مطلوبی نیست. سرانه دلاری درمانی در آمریکا ۱۷ هزار دلار است و در انگلیس چهار هزار دلار و در ایران ۴۱۵ دلار است، سهم بیمه در تولید ناخالص داخلی کشور ۱.۹ است که وضعیت خوبی نمی باشد.
مدیرعامل بیمه دی ادامه داد: ۸۵ درصد پورفو در سال  ۱۴۰۰ فقط در حوزه درمان بود و ۶۸.۹ درصد مختص ایثارگران است که شامل یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر جامعه ایثارگری می باشد که تحت پوشش بیمه دی هستند، روزانه ۶۵ الی ۷۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی دارند که سرانه بالایی را هم به دنبال دارد.
موهبتی ادامه داد: کسانی که تحت پوشش بیمه دی هستند جانبازان و خانواده شهدا هستند و همکی به دلیل کهولت سن نیاز بیشتری به خدمات بهداشتی و درمانی دارند زیرا ۵۰ درصد هزینه یک سالمند در حوزه سلامت است.
وی اذعان داشت: ۸۰۰ میلیون بار مراجعه از طرف قرارداد بیمه دی نشانگر این است که ۸۰ درصد مراجعه داریم، با وجود این که بیمه در تراز بیمه خود ظاهر می شود و مردم از بیمه استفاده نمی کنند دلیل عدم شناخت از خدمات بیمه است. مردم به جر بیمه تامین اجتماعی به بیمه اعتقادی ندارند و رسانه باید بیمه را به مردم در دو بخش معرفی کند، یکی مردم از کارایی های بیمه و مزایای بیمه خبر دار شوند و دیگری اینکه مطالبات مردم آشکار شود.  
مدیرعامل بیمه دی گفت: بیمه رایگان در وسع مردم به سختی صورت گرفت، بیمه هزینه های سرپایی را ۳۰ درصد متقبل می شود و ۷۰ درصد را خود بیمار پرداخت می کند. به کمک رسانه دهک های ۱،۲،۳ بیمه رایگان را دریافت می کنند، همچنین در معرفی بیمه رسانه باید فرهنگ سازی کند و رشد بیمه در گرو نقد رسانه است.
وی ادامه داد: عمده سهام دار بیمه دی خانواده ایثارگران است که بیشترین جامعه هدف را تشکیل می دهند.
موهبتی گفت: بیمه یک ریسک است که انسان ها در حوزه سلامت برای مواقع بیماری خود و دیگران و در پولداری برای روزهای بی پولی خود و دیگران و انسان های جوان برای سالمندی خود سرمایه گذاری می کنند.
وی ادامه داد: درمان از لحاظ اقتصاد قابل احتکار نیست، ضریب خسارت درمان را بیمه مرکزی ۸۰ تعریف کرده است، ولی در کشور خیلی بیشتر از آن می باشد این نشانگر آن است که صنعت بیمه اقتصادی نیست، حتی شرکت ها از رسوب پول خود استفاده می کنند و خسارت را با تاخیر پرداخت می کند که منجر به نارضایتی می شود.
مدیرعامل بیمه دی اظهار داشت: خانواده ایثارگران حداکثر تا ۲۰ روز بعد از ارسال اسناد مبلغ خرج شده را دریافت می‌کنند، پرداختی به جوامع طرف قرارداد حداکثر دو ماه طول می‌کشد. تمامی هزینه های درمانی در حوزه بهداشت و درمان ۱۴۰۱ تسویه شده همچنین اسناد مالی داروخانه های سراسر کشور تا فروردین ۱۴۰۲ تسویه شده است.
موهبتی ادامه داد: درمان اقتصادی نیست حتی بیمه مرکزی بیمه درمان را ۸۰ و سایر خدمات را ۷۰ درصد در نظر گرفته است. جامعه هدف بیمه دی، جانبازان و ایثارگران هستند که هم سهامدار و هم طرف قرارداد بیمه دی هستند و بیشترین بدهی مربوط به بنیاد شهید است.
وی گفت: طبق ماده ۱۲ و ۱۳  قانون جامع خدمات رسانی ایثارگری  ۱۰۰ درصد هزینه درمانی برعهده دولت است که سالی ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که با قرارداد تمامی خدمات مشخص شده و در سال ۱۴۰۰، ۱۷۰ میلیارد تومان سرانه تعیین شده بود که درسال ۱۴۰۱ این سرانه به ۳۵۰  میلیارد تومان با وجود حذف یارانه دارو افزایش یافت و در سال ،۱۴۰۲ ۵۷۰ میلیار تومان تعیین شده است که نسبت به میانگین بودجه کشور رقم قابل توجهی است.
وی در خصوص طرح های اجرایی گفت: طرح دارورسان برای جانبازان بالای  ۷۰ درصد با نرم افزار دیدار شروع شده است که دارو را در درب منزل تحویل می دهد و طرح دیگری برای پنج هزار و ۷۰۰ نفر جانباز اجرا می شود که با یخچال های مخصوص دارو را تحویل نیازمندان دارو می دهیم، و در طرح های بعدی خانواده جانباز مورد هدف قرار می گیرند. همنین جهت کاهش جلوگیری از مراجعه حضوری تصویر اسناد در فضای مجازی به مراکز ارسال شده و تا سقفی هزینه اسناد پرداخت می شود.
موهبتی در انتهای سخنان خود گفت: میانگین رشد شاخص بورس بیمه دی  ۹۲ درصد است  که در حوزه بیمه بیشترین رشد را دارد. بیمه دی در بورس سال گذشته سیصد و چهل میلیار تومان سود داشته است.
انتهای پیام/
شاخص ضریب نفوذ بیمه در کشور 1.9 است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار