در پیامی به مناسبت درگذشت استاد شریفی گلزار؛

آثار استاد شریفی بخشی از تاریخ هنر ایران است

1402/05/18 - 20:47 - کد خبر: 97838 نسخه چاپی

نصر: بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت استاد مرتضی شریفی گلزار، نقاش برجستۀ انقلاب پیامی تسلیت صادر کرد.

به گزارش نصر؛ در این پیام آمده است:
 
 
انا لله و انا الیه راجعون 
 
خبر درگذشت هنرمند والامقام، نیک اندیش و متعهد به خدمت به انقلاب، مردم و فرهنگ و ادب و هنر، نقاش عاشورایی و انقلابی؛ استاد مرتضی شریفی گلزار، موجب تاسف و تاثّر فراوان گردید. 
فعالیتهای مستمر، دلسوزانه، ارزشمند و هنرمندانه ایشان برای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری ایران اسلامی عزیز، در کنار اخلاق نیکو و صمیمانه ای که از پرتو خاکساری هنری داشت، هیچ گاه از یاد جامعه هنری نخواهد رفت. 
مرحوم مرتضی شریفی که در پیروزی انقلاب در آستانۀ چهل سالگی بود، در قامت نقاش انقلاب به نهضت امام خمینی «رضوان‌الله علیه» پیوست و با اشتیاق و پشتکار تمام و انجام کارهایی مانند نقاشی دیواری و طراحی پوستر، زحمات فراوانی در انقلاب و دورۀ جنگ متحمل شد. 
آثار بر جای مانده از استاد شریفی، به ویژه در حوزه نقاشی اسلامی و انقلابی، جملگی رنگی از هویت اسلامی و ایرانی دارند که تجلی گاه و ثمره آنها، تابلوهای زیبا و معناداری است که میراث هنری او محسوب می‌شود و بی تردید بخشی از تاریخ هنر در ایران است.  
این پیشکسوت عرصه نقاشی با پیوستن به نهضت امام خمینی، ذوق سرشار و توانمندی های هنری خود را وقف پیروزی انقلاب اسلامی کرد و در کمال وارستگی و خلق آثار ارزنده، در کنار مردم و انقلاب ماندگار باقی ماند. 
بنیاد ایرانشناسی استان آذربایجان شرقی درگذشت این هنرمند مردمی و انقلابی را به خانواده محترم، جامعه هنری و دوستداران آن استاد فقید تسلیت عرض می کند و برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامت از خداوند بزرگ مسالت دارد.  

بنیاد ایرانشناسی استان آذربایجان شرقی
انتهای پیام/
آثار استاد شریفی بخشی از تاریخ هنر ایران است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار